מדינת הונודורס בחרה במגדל גט"י במלחה להיות בית הקבע לשגרירות שלה. המעבר למבנה יתבצע לאחר שהמקום ישופץ ויותאם לצורכי הנציגות הזרה החדשה. השגרירות תמוקם בקומה הרביעית של המגדל, ושטח המשרדים שהושכר יעמוד על כ־250 מ"ר. כמו כן השגרירות ההונדורית תיהנה מחמישה מקומות חניה קבועים ושמורים עבורה בחניון התת־קרקעי בבניין. זוהי השגרירות השנייה שבוחרת למקם את משכנה במגדל הטכנולוגי, שכן בקומה העשירית שוכנת שגרירות גואטמלה, שנפתחה רק לפני כשנתיים.
1 צפייה בגלריה
ההונדורסים באים. הגן הטכנולוגי
ההונדורסים באים. הגן הטכנולוגי
ההונדורסים באים. הגן הטכנולוגי
( צילום: שלומי כהן)
גם שגרירות פראגוואי, שפעלה בעיר כשנתיים ועזבה בשנה שעברה, עשתה זאת מהמשרדים במגדל המדובר. מעבר לנגישות הרבה של הגן הטכנולוגי לצירי התנועה הראשיים של העיר, השגרירויות הזרות מגלות עניין רב בבניין בשל היותו ממוקם במתחם סגור ומגודר עם עמדת ביטחון שמאוישת בכל שעות היממה בכניסה אליו. המגדל מתנשא לגובה של 17 קומות ומאוכלס ברובו בחברות הייטק. גם הרשות לחדשנות, שעברה לעיר לפני כשנתיים, התמקמה במגדל ולקחה קומת משרדים שלמה.

ציוץ נשיאותי

נשיא הונדורס, חואן ארננדס, הודיע רק בחודש ספטמבר האחרון כי בכוונתו להעביר את השגרירות של מדינתו בחזרה לירושלים. הנשיא עשה זאת באמצעות ציוץ בטוויטר, לאחר שהודיע על כך בשיחת טלפון לראש הממשלה בנימין נתניהו. החלטת נשיא הונדורס באה בעקבות החלטת ישראל לפתוח שוב את השגרירות הישראלית בהונדורס, לאחר שזו נסגרה ב־1995 עקב קיצוצים שאילצו את משרד החוץ הישראלי לצמצם את מספר הנציגויות בעולם. נשיא הונדורס גם ערך ביקור רשמי בישראל לפני קצת יותר משנה, שבמהלכו הגיע גם לסיור מתוקשר בכותל המערבי, שנועד להמחיש את הכבוד הרב שהוא רוחש למדינה.

מתחם השגרירויות

אם המגמה תימשך ומדינות נוספות יביעו עניין בפתיחת נציגויות בבירה, ייתכן שתוחזר לשולחן תוכנית מתחם השגרירויות, שלפני כשנתיים הוצע להקימה במדרונות רמות (מצפה מי נפתוח). מדובר ברעיון שנהגה במשרדי השיכון והאוצר, כהיערכות לבואן האפשרי של מדינות נוספות שיבקשו לעבור לעיר. מדובר במיקום שנמצא בתחומי הקו הירוק, בשטח מבודד שיאפשר לתת מענה אבטחתי ראוי, ונראה אופציה ריאלית. אולם הדבר עורר את התנגדותם של פעילי סביבה שחששו מפני פגיעה בערכי הטבע המקומיים.