תושבים בקרית יובל מתכננים להגיש עתירה דחופה נגד העירייה, לאחר שבשבוע שעבר כמעט נדרס תלמיד בשכונה. הדבר קרה ביום ראשון בבוקר, ליד מחסום הכניסה לרחוב אפשטיין. המחסום מוביל אל הקריה החינוכית שבה נמצאים כיום שלושה גנים עירוניים ושני בתי ספר. הילד הצעיר ניסה לחצות את הכביש בין שלל המכוניות שמהן ירדו חבריו לספסל הלימודים, אלא שהוא לא הבחין באוטובוס שמגיח במהירות, ורק בזכות עירנות הנהג, שהצליח לבלום ברגע האחרון, נמנע אסון כבד.
1 צפייה בגלריה
 המחסום באפשטיין. אין מוצא
 המחסום באפשטיין. אין מוצא
המחסום בכניסה לרחוב אפשטיין. מרחק רב עד בית הספר
(צילום: פרטי)

הדבר קרה לאחר שלפני מספר שבועות כאשר תלמיד איבד את הכרתו ואמבולנס של מד"א שהוזעק למקום נתקע דקות ארוכות במחסום הכניסה לרחוב אפשטיין. ההורים הנרגזים אינם מצליחים להבין מדוע גם לאחר שהתברר כי המחסום מסכן את חיי הילדים, בעירייה לא מסירים אותו.

ילדים קטנים בכביש

כפי שפורסם ב-mynet ו"ידיעות ירושלים" באוגוסט 2020, העירייה חסמה את הכניסה לרחוב אפשטיין. הדבר קרה בעקבות תלונות רבות על מצוקת חניה, ולכן הוצב מחסום שמאפשר כניסה רק לרכבים השייכים לתושבי הרחוב.
אלא שיש מרחק של מאות מטרים בין המחסום ובין המתחם שבו לומדים מאות תלמידים. ההורים חוששים לשלוח את ילדיהם הקטנים לבד למרחק גדול, ובאזור הסמוך למחסום גם אין מפרץ חניה. לכן ההורים נאלצים לחנות במרחק גדול, או לעצור לא רחוק מהמחסום ולתת לילדים לסכן את חייהם בהליכה בין המכוניות עד לתחילת הרחוב.
בנוסף נטען כי המשטרה קונסת את ההורים שעוצרים ב'דאבל פארקינג' כדי לאפשר לילדיהם לרדת קרוב למחסום. פעיל בוועד ההורים הסביר השבוע כי העירייה שדאגה לדיירי הרחוב לא טרחה לדאוג לבטיחות הילדים ולכן היא שולחת אותם מדי יום בדרך שאין בה מדרכה.
מוועד ההורים של הקריה החינוכית נמסר: "העירייה והעומד בראשה משה ליאון מסכנים מאות ילדים יומיום ללא פחד. יומיום חיי מאות ילדים ניצלים מדריסה, אך ביום שחס וחלילה ילד ייפגע מאוטובוס או מרכב, האחריות תהיה עליהם. בימים אלה אנו עמלים עם עורך דין מטעמנו על הגשת עתירה דחופה בנושא". לטענת ההורים, העובדה שהעירייה אפשרה להציב מחסום שמונע מעבר ברחוב מנוגדת לכאורה לחוק. מתברר כי מתקיים שם כלל בשם 'זיקת הנאה במקרקעין', שלפיו לתושבים יש זכות לעבור עם רכבם בכביש הנמצא בשטח ציבורי.
עוד נטען כי חסימת הרחוב סותרת לכאורה את חוק שוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות. בנוסף, לטענתם, הדבר גם סותר את הנחיות משרד החינוך, המחייבות להקצות חניות לטובת ההורים וסגל ההוראה ולהקים מפרץ חניה מסודר וחניית נכים בכניסה למוסדות חינוך.
מהעירייה נמסר: "לאור העובדה כי החניון משמש גם דיירים בבניין הסמוך, תחמה העירייה את האזור המשמש את בית הספר באמצעות מחסום. זאת, תוך הידברות עם ועד הדיירים ובמטרה למנוע הפרעה בזמן קליטת תלמידים והורדתם".
על העובדה שאמבולנס עוכב בגלל המחסום נמסר מהעירייה: "היות והמחסום נשלט גם על ידי המוסד החינוכי ועם היוודע האירוע המדובר, נעשתה פנייה לכלל המוסדות לריענון ולחידוד הנהלים למניעת הישנות מקרה נוסף בעתיד".