בכניסה לבית מגורים בגבעת המבתר נתלה לפני מספר ימים מכתב התנצלות חריג. מתברר כי פעיל ציבור חרדי בשם אברהם הולצר מנסה לפתוח בית ספר חדש עבור תלמידות מהמגזר.
1 צפייה בגלריה
מכתב ההתנצלות בכניסה לבניין בגבעת המבתר
מכתב ההתנצלות בכניסה לבניין בגבעת המבתר
מכתב ההתנצלות בכניסה לבניין בגבעת המבתר
(צילום: פרטי )
כזכור, כדי להילחם בהתחרדות השכונות המעורבות, כאשר ניר ברקת היה ראש העירייה נמנעה הרשות המקומית ככל האפשר מפתיחה של גני ילדים או בתי ספר ייעודיים עבור המגזר באזורים אלה. לאחר שמשה ליאון נבחר לשבת בקומה השישית של כיכר ספרא הוקמו מוסדות חינוך חרדיים גם בשכונות מעורבות. אלא שלטענת גורמי חינוך, מצוקת המוסדות לא פסקה, ובמקרים מסוימים אף החריפה בשל הגידול באוכלוסייה.
לטענת הולצר, לאחר שבמנח"י לא סייעו לו בהקמת בית ספר חדש לבנות חרדיות, לא נותרה לו ברירה ולכן הוא חתם על חוזה להקמת המוסד החינוכי בתוך בית מגורים בשכונת גבעת המבתר.
לטענתו, אחד השכנים ברחוב, שלא אהב את הרעיון, שיגר אליו מכתב מעורך דין שבו הובעה נכונות לעתור לבית המשפט כדי למנוע את הדבר. בתגובה פירסם הולצר מכתב התנצלות שבו הוא מסביר את מעשיו.
במכתב הפתוח, שנתלה בכניסה למבנה, צוין בין היתר: "שכנים יקרים. הצטערתי לשמוע שתושבי האזור ממורמרים על זה שאני מתכוון לפתוח בית ספר כאן באמצע השכונה. אני לא אחד שאוהב לנהל מריבות, לא עם השכנים החילונים בגבעת הצרפתית, לא עם עיריית ירושלים, וכמו כן אני לא רוצה לנהל מריבות עם השכנים החילונים בגבעת המבתר".
בסיום הפנייה ציין הולצר: "גם אם ניאלץ לעשות בית ספר כאן בשכונה, אני מאמין שנוכל לעשות את זה בצורה שכמעט לא תפריע לשכנים, ואשמח לשמוע על בעיות שיכולות להתהוות - רעש, פקקים וכו' ולטפל בכל".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים