הסיוט של תושבי רחוב האנפה והיחס המרגיז של עיריית ירושלים: כבר מספר חודשים שתושבי הרחוב בגילה סובלים מתופעה שכוללת הזנחה בתחזוקת התשתיות בשכונה וחוסר אכיפה ושמירה על חוקי העזר העירוניים. אלא שעל אף פניותיהם הרבות של התושבים נמנעה העירייה מלסייע באופן רציני וענייני לתושבים, כך לטענתם. כיו״ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) ניסה להירתם למענם, הוא נתקל בחומה בצורה מצד מנכ״ל העירייה איציק לארי, שלטענתו אסר עליו להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים.
6 צפייה בגלריה
חניה על מעבר החציה וזבל ברחוב האנפה
חניה על מעבר החציה וזבל ברחוב האנפה
חניה על מעבר החציה וזבל ברחוב האנפה
(צילום: mynet)
ברחוב ישנם מפגעים רבים שפוגעים באיכות חייהם של התושבים, מסכנים את ביטחונם וכוללים השתלטות על שטחים ציבוריים, השלכת פסולת בשטח הוואדי, חנייה אסורה, אחסון גרוטאות ועוד. תושבי הרחוב פנו פעם אחר פעם אל גורמי העירייה השונים, בבקשה לקבל סיוע, מענה ופתרון לבעיותיהם.
6 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
ברקוביץ. רצה לסייע ונבלם על ידי המנכ״ל
(צילום: יואב דודקביץ')
"הרחוב פשוט הפך למגרש גרוטאות", מספר אחד מהתושבים, "יש כאלה שמצאו 'אחלה' דרך לחסוך את הכסף של פתיחת מגרש גרוטאות והם פשוט מאחסנים את הכל אצלנו ברחוב. בנוסף, אין אצלנו בכלל אכיפה של חניה אז אנשים פשוט מחנים את הרכב שלהם איפה שבא להם והולכים לענייניהם. כך לדוגמא, במעבר החציה במפגש עם רחוב הקורא, רכבים פשוט חונים על מעבר החצייה. איך לך דרך לנסוע ולראות לאן אתה נוסע. אין שאלה אם מישהו יידרס, השאלה היא רק מתי כי גם כשהעירייה הואילה בטובה לסמן את המקום באדום-לבן, אף אחד לא אוכף את זה, ומה שיוצא זה שאנחנו מסכנים את הילדים שעוברים בכביש אנחנו כנהגים פוגשים אותם לראשונה שהם כבר במרכז הכביש".
6 צפייה בגלריה
כאן אמורה להיות מדרכה
כאן אמורה להיות מדרכה
״מדרכה״ ברחוב האנפה
(צילום: mynet)
6 צפייה בגלריה
חניה ברחוב האנפה
חניה ברחוב האנפה
סכנה להולכי הרגל. רחוב האנפה
(צילום: פרטי)

״רוצה שנצבע? תדאג שהרחוב יהיה פנוי״: התשובות ההזויות של עיריית ירושלים

"אין לי דרך להסביר את התשובות שאני מקבל: ביקשתי שיציבו עמודי מחסום וקיבלתי תשובות ממדור ביצוע שנגמרו העמודים ואין התקנות חדשות. בעבר הצלחתי ליזום סימון של חניות לרווחת התושבים ברחוב וכשביקשתי לחדש את הסימון, אמרו לי שנגמר הצבע ושאולי יחדשו בשנה הבאה. כשלחצתי שוב, התשובה השתנתה ל- 'אם אתה רוצה שיסמנו את הרחובות אתה צריך לדאוג לכך שכל החניות לא ייתפסו ואתה צריך לעבור בין הרכבים ולשים להם פתקים עם בקשה לא לחנות במקום'. נראה לי קצת מוזר שהעירייה הפכה אותי להיות עובד עירייה. כלומר בפנייתי לעירייה, אני מקבל תשובות מוזרות עד מגוכחות, ובמבחן התוצאה – אין טיפול ברחוב האנפה".
6 צפייה בגלריה
הואדי ליד רחוב האנפה בגילה
הואדי ליד רחוב האנפה בגילה
הואדי ליד רחוב האנפה בגילה
(צילום: פרטי)
יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ, ביקש לארגן פגישה עם מנהלת הרובע בשטח לשם הצגת הליקויים, אלא שלטענתו של ברקוביץ, מנכ"ל העירייה סירב לבקשתו זו. "מנכ"ל העירייה, ככל הנראה מתוך שיקול פוליטי, קבע כי חל איסור על פקידי עירייה בכירים להיפגש עם נבחרי ציבור ללא אישורו. גם פנייה אליו לא הואילה. לא יתכן שאדם הנושא תפקיד פקידותי או ציבורי (בכיר ככל שיהיה), ימנע מנבחר ציבור כלשהו מלבצע את שליחותו הציבורית בצורה תקינה ויפגע בבטיחות ובטיפול בתושבי ירושלים", כך אמר ברקוביץ ל-mynet ירושלים.
6 צפייה בגלריה
לארי. ממובילי ההסכם שבגללו עתרה העירייה
לארי. ממובילי ההסכם שבגללו עתרה העירייה
לארי. שיקולים פוליטיים?
( צילום: יואב דודקביץ')
בעקבות התנהגותה התמוהה של העירייה ותשובותיה, פנו תושבי הרחוב אל שרת הפנים, מבקר המדינה ומבקרת העירייה בבקשה כי יפעלו לשינוי התנהלותה של העירייה בכל הנוגע לרחוב האנפה. "אחרי שנתיים וחצי שאני מרגיש שאני נלחם בתחנות רוח, החלטתי להשלים את המאבק בהם ולפנות הלאה כי בסוף-בסוף, נראה לי שחיי אדם גוברים על כל שיקול אחר".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים, באמצעות גורמי האכיפה העירוניים, טיפלה ומטפלת בכל הפניות ומבצעת אכיפה משמעותית ברחוב ובשכונה. יצוין כי בנוגע לשטח בו הונח ציוד רב, גרוטאות ולכלוך, הסמוך לחוות הסוסים, בוצעה אכיפה ופונו עשרות גרוטאות, דולבים, מיכלים וציוד נוסף שנזרק במקום. ניתנה התראה להסדרת פעילות חוות הסוסים באמצעות רישיון עסק - ואם נושא זה לא יוסדר, ייסגר העסק.
"בנוגע לסוחרי הגרוטאות וטענות נוספות אודות תפיסת חניות או סולמות, הדבר נאכף במסגרת החוק והתנאים הקבועים לרכבים נטושים בחוק שמירת הניקיון. גורמי האכיפה וגורמי המקצוע מטפלים בכל פניה מיד עם קבלתה ללא דיחוי. נמשיך להיות קשובים לתושבי שכונת גילה והמינהל הקהילתי".