תושבים בשכונת ארנונה הופתעו לגלות כי מתקנים שנועדו למנוע חניה על מדרכות נעקרו יממה בלבד לאחר שהוצבו. ההפתעה גדלה לאחר שהתברר כי חלק מאותם 'עמודי מחסום' הוצאו ממקומם על ידי תושבים, ואילו את חלקם הסירה העירייה.
1 צפייה בגלריה
ונדליזם. בור במקום שבו היה עמוד
ונדליזם. בור במקום שבו היה עמוד
ונדליזם. בור במקום שבו היה עמוד
(צילום: פרטי)

מתברר שבמשך תקופה ארוכה יש נהגים שמחנים רכבים על המדרכות ברחוב עין גדי. דבר זה מפריע להולכי הרגל, ובייחוד למבוגרים, להורים עם עגלות תינוקות ולבעלי מוגבלות, שנאלצים לרדת אל הכביש ולהסתכן. מכיוון שהאכיפה לא היתה מספיק מרתיעה הוחלט להציב 'עמודי מחסום' כדי למנוע פיזית חניה על המדרכות. כאמור, חלק מהם נעקרו בזדון, אך בעירייה לא ויתרו והציבו אותם מחדש.
יו"ר המינהל הקהילתי, גלית רג'ואן: "לצערי, חוץ מחינוך תושבים אין לנו מה לעשות. אנחנו כמינהל קהילתי הוצאנו הודעה בקבוצות התושבים והסברנו להם שהעמודים הללו הוצבו למען הבטיחות של כולנו ושאנחנו מבקשים להימנע מעקירתם. איך יכול להיות? זה פשוט הזוי שבנאדם יחליט לקחת את החוק לידיים ולעקור עמודים כי הם לא מוצאים חן בעיניו. מבחינתי זה דומה לחלוטין לכך שתושב יחליט לעקור עץ חדש שנשתל מול הבית שלו. זה ונדליזם ופגיעה ברכוש ציבורי".
על העובדה שחלק מהמתקנים שהוצבו לאחר התייעצות עם מומחה בטיחות נעקרו על ידי העירייה שהציבה אותם, אמרה רג'ואן: "אנחנו במינהל ביקשנו להסיר חלק מהם כי בסך הכל עמודונים זה לא אסתטי במרחב הציבורי. בחלק מהמקומות מספרם היה גבוה יותר, אבל מכך שביטלו כמה מהם לא משתמע שניתנה כעת האופציה לחנות במקומם. חבל שהתושבים מחליטים על דעת עצמם שהעמודון מיותר כי בא להם לחנות במקומו. לצערי, גם לנו כמינהל קהילתי אין כל כך מה לעשות כנגד זה, חוץ מלפנות אל התושבים ולבקש שלא יעקרו עמודונים ולקוות שיתחשבו בבקשה".
מהעירייה נמסר: "חלק מהעמודים הוסרו על ידי העירייה לבקשת המינהל הקהילתי ובתיאום עימו. הדבר נעשה במטרה לאזן בין מניעת חניה על מדרכות לבין הצורך לאפשר תנועת הולכי רגל ללא הפרעה. לעירייה מוכרים מקרים שבהם הוסרו עמודים באופן פיראטי בידי תושבים, והם יטופלו תוך ביצוע פעילויות הסברה בשיתוף המינהל הקהילתי".