קרב חדש מתנהל בימים אלה בשכונת רמות בגלל שאלה גורלית - באיזה נוסח תפילה יתפללו בבית הכנסת החדש? חברת הנדל"ן שהקימה את פרויקט 'רמות 360' הבטיחה לתושבים דירות מרווחות ומשודרגות, קרבה לקניון, קו עתידי של הרכבת הקלה וקרבה למוסדות חינוך ודת.
1 צפייה בגלריה
מתחם בית הכנסת. לא תכננו מראש את נוסח התפילה
מתחם בית הכנסת. לא תכננו מראש את נוסח התפילה
מתחם בית הכנסת. לא תכננו מראש את נוסח התפילה
(צילום: יואב דודקביץ')
רק על נוסח התפילה בבית הכנסת הקרוב למיזם אף אחד לא חשב מראש. מתברר שבמקום פועלות עמותת 'גולת אריאל' האשכנזית ועמותת 'שערים מצוינים' הספרדית.
בשבוע שעבר שוגר מכתב דחוף אל מנכ"ל העירייה איציק לארי ובו נציגי הספרדים מביעים את זעמם על ה"מחטף", כלשונם, שביצעו לכאורה האשכנזים. לדבריהם, עמותת 'שערים מצוינים' היתה אמורה לקיים במקום תפילות בנוסח עדות המזרח בהתאם לרצון מרבית הדיירים בפרויקט, שאף חתמו על מסמך בנושא.
עו"ד שולי וייס ממשרד 'בוגט קידר', שמייצג את התושבים, מאיים לנקוט הליכים משפטיים וציין בפנייתו ללארי: "עמותת 'גולת אריאל' עשתה דין לעצמה והשתלטה על המקום שלא כדין, תוך שהיא מנצלת את העובדה שהיא כאמור העמותה של הקבלן ומכאן שהיא מחזיקה, שלא כדין, במפתחות לבית הכנסת. אני פונה אליך בבקשה כי העיריה תעצור את ההשתלטות הבלתי חוקית על המבנה".
וייס מציין כי התושבים פנו לשיטור הקהילתי במקום, אך ללא הועיל, ולכן הוא דורש: "לפעול מיידית לעצירת הפלישה לבית הכנסת המהווה נכס עירוני בבעלות עיריית ירושלים ולדאוג כי איש לא יכול להיכנס למקום עד לקבלת החלטה סופית על ידי ועדת ההקצאות העירונית בדבר זהות הגוף שיפעיל את המקום".
במקביל, משרד 'בוגט קידר' אף פנה למנכ"ל עיריית ירושלים למחוק את שמה של עמותת 'גולת אריאל' מרשימת העמותות המתמודדות בהליך הקצאת בית הכנסת העירוני, בנימוק שהיא "עשתה דין לעצמה ופלשה למקום שלא כדין".
מ'גולת אריאל' נמסר: "העמותה המייצגת את רוב רוכשי הדירות במקום הגישה בקשה לעיריית ירושלים להקצאה וממתינה להחלטתה. ככל שהתקיימו תפילות במקום הרי מדובר ביוזמה פרטית של תושבים שהתפללו בנוסח המקובל עליהם".