יוזמה חדשה מאפשרת לתושבים משכונת גוננים להאזין לשיעור היסטוריה שהוקלט במסגרת פודקאסט (הסכת). מנהלת אולפנת 'עלמא אמונה' (רשת תנועת אמונה), הדס גודמן, הציעה לתלמידות כיתה ז' לעשות עבודת חקר במסגרת לימודי ההיסטוריה. מכיוון שבית הספר שוכן ברחוב בן זכאי נבחרה דמותו של אחד מגדולי התנאים לככב ראשונה בהסכת. הילדות הכינו תסריט עם החומר הלימודי, ולאחר שהשיעור הוקלט נתלו מודעות על עמודים בשכונה ובהן ברקוד שסריקה שלו מאפשרת האזנה להקלטה.
1 צפייה בגלריה
תלמידות ליד ההודעה על התוכנית החדשה
תלמידות ליד ההודעה על התוכנית החדשה
תלמידות ליד ההודעה על התוכנית החדשה
(צילום: פרטי )
"כילדה טובה וסקרנית גם אני התקשיתי בלימוד המסורתי, שחייב אותי לשנן חומר ולהקיא אותו לסירוגין", מספרת גודמן. "היה לי חשוב שהתלמידות ייהנו הן מהתהליך והן מהתוצאה. אין לי ספק שבן זכאי כבר לא יהיה רק רחוב מבחינתן, והמטרה שלי היא להרחיב את הפרויקט לדמויות חשובות נוספות".
אחת התלמידות סיפרה השבוע: "בהתחלה לא ממש הבנו לקראת מה אנו הולכות, אבל לאט לאט התאהבנו בפרויקט, והיום אנחנו ממש גאות לעמוד מאחורי המיזם הזה. הרבה יותר כיף ללכת לאולפן הקלטות על חשבון הלימודים ובטוח שגם בעוד 20 שנה אני אזכור את זה".
אחינועם קרמניאן, מנהלת 'מרכז פואנטה' שפועל בשכונת גוננים: "המקום מהווה מעבדה פדגוגית למורי השכונה ותלמידיה, שמתנסים בו בלמידה חווייתית מבוססת מיומנויות, ואנו פועלים לביסוס הקשר בין בתי הספר לקהילה שמקיפה אותם".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים