תושבים בשכונת פת נדהמו לגלות כי העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה כוללות לא רק רעש ופקקים, אלא גם הפקעה של מקומות חניה. שתי משפחות בהן תושבים בעלי מוגבלויות וזכאים לחנית נכים שמורה מחוץ לבית, נשארו לאחרונה ללא מקומות החניה וללא פיתרון.
1 צפייה בגלריה
גרנות (מימין) ומוסדזה
גרנות (מימין) ומוסדזה
גרנות (מימין) ומוסדזה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פיבי גרנות המתגוררת ברחוב אברהם יערי החלה לסבול לפני שמונה חודשים מדלקת פרקים חריפה וכעת היא מקבלת טיפול ביולוגי. היא מוכרת כסיעודית על ידי הביטוח הלאומי וגם לברוך, בעלה, יש תו נכה, בשל מספר בעיות רפואיות ובהן פגיעה בגב ובברכיים. "כשהתחילו העבודות של הרכבת הקלה, אמרו לנו שהם לוקחים את החניה וגם את השביל הנגיש", היא מספרת, "ובתמורה הבטיחו שיעשו מפרץ חניה קרוב ונגיש לשתי מכוניות נכים – עבורנו ועבור השכן אורי מוסדזה, שגם לו תו נכה. כשפניתי בהמשך ושאלתי מה הצפי לבניית המפרץ, אמרו לי שזה ירד מהפרק לחלוטין ולא יהיו לנו חניות קרובות אל הבית אלא ב'גן לבנון' שנמצא במרחק של כ-300 מטר ובאזור עם עלייה תלולה. גם כשנגיע אל הבניין, ניאלץ לטפס במעלה גרם מדרגות תלול. למה אני צריכה לסבול? עד עכשיו הסכמנו לכל פתרון שהציעו - זמניים ולא זמניים. אבל אי אפשר להרוס לי את החיים בתמורה לנוחות של העירייה".
לדברי גרנות, כאשר ביקשה להקים רמפה כדי להימנע מטיפוס במדרגות אמרו לה שאין מקום, וכשהציעה מעלון אמרו לה שזה יקר. לטענתה, "אחד מעובדי העירייה הציע לי למכור את הדירה". בנוסף, נקבע להם מפגש עם נציגי הרשות המקומית ליום שלישי בבוקר. אלא שרבע שעה בלבד לפני שעת הביקור, הגיעה הודעת ביטול.
מהעירייה נמסר: "בשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה וכלל הגורמים הפועלים בשטח, אנו שוקדים בימים אלו על עדכון התוכניות ומציאת פתרון חנייה עתידי עבור התושבים - בסמוך ככל האפשר למקום מגוריהם".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים