הורים לתלמידים בבית הספר הניסויי ארגנטינה זועמים לאחר שהתברר להם כי התוכנית להרחיב את המוסד החינוכי נקלעה למבוי סתום. ב־3 במרץ 2022 התקיים דיון בוועדת התכנון והבנייה לקראת אישור המיזם להרחבת המבנה שבו פועל בית הספר. עמדתה הרשמית של העירייה היתה לאשר את התוכנית, אלא שאז התגלתה הפתעה.
2 צפייה בגלריה
מבנה בית הספר הניסויי השבוע. "אסור להיכנע לסחיטה הזאת"
מבנה בית הספר הניסויי השבוע. "אסור להיכנע לסחיטה הזאת"
מבנה בית הספר הניסויי השבוע. "אסור להיכנע לסחיטה הזאת"
(צילום: עמית שאבי)
בכיכר ספרא היו בטוחים שחברי המועצה החרדים היושבים בקואליציה חייבים ליישר קו עם המדיניות הרשמית. אלא שבשנים האחרונות זינק מספר שומרי המצוות שעברו לגור בקרית יובל, והללו התנגדו למיזם ההרחבה של בית הספר וגם שואפים לקבל לידיהם את השטח. לכן חברי הוועדה מסיעות 'דגל התורה' וש"ס העדיפו להיעדר מהדיון, ובכלל זה יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר. בסופו של דבר, חברי הוועדה שנכחו בדיון אישרו רק חלק מהתוכנית ודחו את ההחלטה בנוגע לשאר הסעיפים לישיבה הבאה, שטרם נקבע לה מועד.
2 צפייה בגלריה
קרית יובל
קרית יובל
מאבק על אופיה הפלורליסטי של השכונה
(צילום: אדווה חולי)

"הסוגיה של צורכי האוכלוסייה החרדית עומדת בפני עצמה, אבל לא צריכה לבוא על חשבון בית ספר שעובד ונותן שירות", אומר דור לוי, יו"ר המינהל הקהילתי 'יובלים'. "ההסכם הקואליציוני היה שמעבירים את התוכנית. זה מה שהובטח לנו מבכירים בעירייה. אלא שמעבר לעובדה שלא הודיעו למינהל הקהילתי על כינוס הוועדה, גם ניסו להפיל את התוכנית".
"החרדים הגישו מאות התנגדויות בנושא, ובמקביל התקיימה בחוץ הפגנה ספונטנית של כמה עשרות חרדים אחרים", מספר חבר המועצה יהודה פרוידיגר ('איחוד לאומי'), אשר שימש בדיון כממלא מקום יו"ר הוועדה. "כל חברי המועצה החרדים, כולל סיעת ש"ס וסיעת 'דגל התורה', החליטו שלא להשתתף בדיון. היתה הסכמה שבתוך חודש הנושא יחזור לדיון עם חוות דעת רלוונטית. אבל מי שקובע את סדר היום הוא ראוכברגר, כיו"ר הוועדה, כך שאם לא נקבעה ועדה בנושא עד היום, זו החלטה שלו".
ועד הורי בית הספר: "גורמים חרדיים מבקשים לגנוז את התוכנית, ואף הצליחו לעכב את אישורה תוך פגיעה חמורה בתלמידים ובתושבי השכונה. גישה זו מעמיקה את הקרע בין החרדים לשאר התושבים בקרית יובל. ראוי לציין שכל עיכוב בבניית מבני חינוך בעיר מהווה פגיעה אנושה בתושבי העיר ובילדיה".
סגן ראש העירייה יוסי חביליו: "לא ייתכן שזכויות בסיסיות של המגזר הממלכתי הופכות להיות דבר שצריך להילחם עליו ולשלם מחיר עבורו. הרחבת המבנה היא קריטית לשמירה על צביון השכונה בפרט והעיר בכלל. תוכנית שמקודמת כבר שנים נעצרה ברגע בגלל גחמות של פוליטיקאים חרדים שחושבים שיוכלו להשיג תג מחיר גבוה יותר. אסור להיכנע לסחיטה הזאת".
מהעירייה נמסר: "הוועדה המקומית אישרה את הרחבת בית הספר היסודי. לגבי הרחבת התיכון והגדלתו, סוכם כי ייערך דיון בהמשך בשל ההתנגדויות הרבות, ודיון כזה אמור להיערך בתקופה הקרובה".