גן בארמון הנציב נסגר לפעילות באופן מיידי על ידי מהנדס העיר, זאת לאחר שהתגלו בו ליקויי בטיחות חמורים. בצו המורה על סגירת המבנה לפעילות באופן מיידי, נכתב כי בגן קיימת "סכנה מיידית למחזיקים, לציבור, או לנכסים הסמוכים" וכי "יש לסגור מיד עד הסרת סכנה ולהוציא מכלל שימוש את גן הילדים כולל חצר המשחקים".
3 צפייה בגלריה
הגן בארמון הנציב
הגן בארמון הנציב
הסדקים בגן בארמון הנציב
(צילום: פרטי)
הגן הינו גן עירוני לגילאי 4-5, ובו כ-30 ילדים וילדות. הביקורת נערכה בו ביום חמישי האחרון, אז ניתן צו הסגירה. לדברי הורי הילדים, מזה שנים העביר צוות הגן דיווחים על ליקויי הבטיחות שקיימם בו, אלא שאף גורם מוסמך מטעם העירייה לא הגיע לבדוק דיווחים אלה.
במכתב ששלחו השבוע (שני) הורי הגן לעירייה, נכתב: "על ליקויים אלה דיווחו מזה שנים צוות הגן לעיריית ירושלים. הצוות אף שלח תמונות והתראות, ועל אף שהגיעו מספר גורמים והתריעו כי מדובר בליקויי בטיחות חמורים וכי הגן עלול לקרוס, דבר לא נעשה! מדובר בסדקים רבים בתוך המבנה ומחוצה לו, כאלה שבמבט של אדם פשוט ניתן להבחין כי מהווים סכנה למבנה".
3 צפייה בגלריה
הגן בארמון הנציב
הגן בארמון הנציב
סדקים ליד המיקרוגל של הגן
(צילום: פרטי)
עוד כתבו ההורים: "עיריית ירושלים בחרה להתעלם מתלונות הגננות ולסכן את חיי ילדינו השוהים בגן זה. לאור מגבלות הקורונה והעובדה שההורים אינם יכולים להיכנס למבנה הגן, לא יכולנו לדעת כי קיימים ליקויים מסוג זה".
לדברי אחת האימהות בגן, ליקויי הבטיחות היו ידועים לצוות מזה שנים, והם אף התריעו עליהם – מה שלא מנע את פתיחת הגן כסדרה השנה. "פתחו את שנת הלימודים למרות שצוות הגן התריע והעביר תמונות של המצב. כשהגיע מישהו מספיק מקצועי לבדוק – הוא סגר את הגן מהיום למחר. בדיעבד אנחנו מגלים שהליקויים היו ידועים מזה שנים".
3 צפייה בגלריה
הגן בארמון הנציב
הגן בארמון הנציב
הגן בארמון הנציב
(צילום: פרטי)
"לא מדובר בליקויי בטיחות נסתר מהעין, אלא בסדקים שכל אדם שנכנס לגן יכול לראות. אפילו הבן שלי, בן 4, סיפר לי ש"יש סדקים בגן". אנחנו כמובן לא היינו מודעים לכך היות ובגלל הנחיות הקורונה אנחנו לא מורשים להיכנס לגן" מספרת האם.

"באתי לאסוף את בני וראיתי ילד עם פחית בירה"

מייד עם סגירת הגן, הועברו הילדים למבנה חלופי – אולם המיועד בשגרה לפעילות הגיל השלישי. "העבירו אותם מהיום למחר לאולם עם בעיית אקוסטיקה, אין שם חצר, אתמול באתי לאסוף את הבן שלי וראיתי ילד עם פחית בירה שמצא בכניסה. זה מבנה שלא מתאים לפעילות של ילדים, היום שלחו לנו הודעה לבוא לאסוף את הילדים יותר מוקדם כי המקום לא מאפשר פעילות סדירה וארוכת טווח, כמו זאת שמתרחשת בכל גן רגיל.
"כמובן שהיה אפשר למנוע את המצב הזה – לא מדובר בליקוי שנפל מהשמיים – זה משהו שרואים בעין, היה אפשר לגלות אותו לפני פתיחת השנה. כל בקרה שהייתה מתרחשת במקום לפני פתיחת שנה הייתה מגלה את הסדקים".
תגובת עיריית ירושלים: "אנו מלווים את צוות הגן באופן צמוד החל מיום חמישי, בו הועבר למבנה חלופי, שנמצא בסמיכות. כבר באותו היום בוצע מיפוי של כלל הצרכים להתאמת המבנה וחלק מהליקויים טופלו במיידי. העירייה נמצאת בקשר רצוף עם צוות הגן ופועלת למציאת פתרונות בהקדם האפשרי ולטובת ילדי הגן".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים