בני ובנות נוער בשכונת נווה יעקב סייעו לעירייה - והמגרש המוזנח שופץ והפך למגרש ספורט. לפני השיפוץ, היה המגרש מוזנח, הרוס וללא תאורה. כעת, הוא משמש בשעות היום את בנות בית הספר לבנות ''בית יעקב' ובשעות הערב והלילה את כלל תושבי השכונה, שמגיעים למקום ומקיימים בו פעילות ספורט.
2 צפייה בגלריה
המגרש בנווה יעקב אחרי המהפך
המגרש בנווה יעקב אחרי המהפך
המגרש בנווה יעקב אחרי המהפך
(צילום: עיריית ירושלים)
השיפוץ נעשה על ידי העירייה, שבאמצעות המחלקה לקידום נוער והמחלקה לספורט, חברו לבני ובנות הנוער בשכונה, שכעת אמונים על שמירת הניקיון והסדר במגרש המשופץ.
המגרש, הממוקם ברחוב פרדס, עבר את המהפך הגדול כחלק מתוכנית שיקום המגרשים שמבצעת העירייה. השיפוץ נעשה בתהליך קהילתי רוחבי הכולל את שיתופם של כל הגורמים המשתמשים במגרשים ובהם הנהלת בית הספר, בני הנוער, המינהל הקהילתי ותושבי השכונה.
"לפני השיפוץ זה היה סתם שטח של בית הספר", סיפר ד', צעיר תושב השכונה, "לפעמים אפילו נאלצנו לשחק כדורגל במקומות לא מוארים ואפילו קצת מסוכנים. היום, עם המגרש החדש, אני מביא חברים מחוץ לשכונה שיראו איזה מקום עשו לנו ואני מרגיש כמו מלך".
2 צפייה בגלריה
המגרש בנווה יעקב לפני המהפך
המגרש בנווה יעקב לפני המהפך
המגרש בנווה יעקב לפני המהפך
(צילום: עיריית ירושלים)
"תהליך השיפוץ לווה גם בעבודה חינוכית בקרב בני הנוער", הסבירו בעירייה. "במחלקה לציבור החרדי באגף הספורט דאגו שכחלק מההסדר שהושג בית הספר חויב להקצות שעות שבועיות עבור אוכלוסיית קידום נוער".
גורמים בעירייה ציינו: "קיימנו מפגש עם בני הנוער ושמענו את הצרכים שלהם. הסברנו להם שלפתיחת המגרש יש משמעות ודרושה מחויבות שלהם לשמור עליו. במילים אחרות - הפכנו את בני הנוער ממשתמשים לשותפים בתהליך ולאחראים לשמירה עליו".
עם בוא חופשת הקיץ ותקופת 'בין הזמנים', מקבל המגרש חשיבות רבה בשכונה - כשהפעילות בו גדלה והוא משמש גם כמקום מפגש ומשחק בכל שעות היממה לכלל בני הנוער. בנוסף, במסגרת הפעילות של מועדון קידום נוער בשכונה זוכים בני הנוער לאימון שבועי על ידי מאמן כדורגל מוסמך.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מגרש הספורט בנווה יעקב הוא לא רק מגרש ספורט, הוא גם מקום להעצמת בני הנוער בשכונה, תוך חיזוק תחושת השותפות הקהילתית בין הגורמים השונים בה".
איציק קורנפיין, מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים: "מודל תחזוקת המגרש והשמירה עליו הוכיח כי ניתן לייצר שיתופי פעולה יעילים ומוצלחים. המגרש מטופל באופן מסודר מול הנהלת בית הספר לפי שעות ולפי צרכי התושבים".