במליאת הכנסת נידונה השבוע (ד') הצעה דחופה בנושא מפגע זיהומי על ידי חברת 'פי גלילות' בסמוך לשכונת הר נוף. ח"כ ינון אזולאי שיזם את הדיון אמר: "חברת פי גלילות מוסיפה חטא על פשע - לא רק שזיהמו עד עכשיו קשישים, ילדים ואת כלל האוכלוסייה בהר נוף, עכשיו הם רוצים להאריך את האסון הזה ולהרעיל עוד 10 שנים את תושבי השכונה. אם זה היה קורה בת"א הם היו יוצאים לרחובות". ההצעה אושרה ותעבור לוועדת הפנים להמשך דיון בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
פי גלילות
פי גלילות
פי גלילות
(צילום: יואב דודקביץ')

חברת 'פי גלילות' הגישה לאחרונה בקשה למשרד להגנת הסביבה, להזרים למסוף 'פי גלילות ירושלים' הפועל בשכונת הר נוף, בנזין מסוג בנזן, מה שעלול לגרום לזיהום באזור. בשכונת הר נוף חוששים מאוד מההתפתחות וטוענים כי המשמעות היא כי תושבי השכונה ימשיכו לסבול מהמסוף. בשכונה מסבירים כי עד כה הוזרם למסוף בשכונה סולר בלבד, מה שגם הפריע מאוד לתושבים, אך במקום להסיר את המפגע, לטענתם רק מחמירים אותו.
3 צפייה בגלריה
שכונת הר נוף
שכונת הר נוף
שכונת הר נוף
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
פניית המשרד להגנת הסביבה לפי גלילות
פניית המשרד להגנת הסביבה לפי גלילות
פניית המשרד להגנת הסביבה לפי גלילות

התפתחות שלילית נוספת קשורה למשך הזמן שיפעל המסוף בלב השכונה החרדית. חברת 'פי גלילות' עומדת לחתום על חוזה למשך 10 שנים נוספות עם חברת תש"ן להעברת דלקים למסוף פי גלילות ירושלים בהר נוף. לאחרונה התחייבה חברת פי גלילות להשתתף בשיפוץ הצינור בסך כ-15 מיליון שקלים כדי להבטיח את המשך הפעלתו. הצינור מעביר את מוצרי הדלק מאשדוד לשכונת הר נוף, ושיפוצו נועד להבטיח את המשך הזרמת הדלקים לשכונה ב-10 השנים הקרובות.
התלונות נגד החברה הן לא חדשות. כבר לפני מספר שנים הוגשה תביעה ייצוגית נגד "דלק פי גלילות", בשל מפגע ריח שגרם מיכל שהציבה בקרבת שכונת הר נוף בירושלים .ב-2016 אישר בית המשפט המחוזי בירושלים הסדר פשרה, לפיו דלק תפעל למזעור השפעה סביבתית שלילית שפעילותה עלולה לגרום ותתרום 35,000 שקל לעמותת "החובש הר-נוף".
תגובת פי גלילות: "החברה אינה אחראית לסדר היום של הנושאים הנידונים בוועדות הכנסת על תוכנם ומהימנותם. החברה מפעילה במקום מסוף דלק ע"פ יעוד הקרקע הקיים ופועלת זה למעלה מעשור בניסיון כדי לשנות את יעוד הקרקע במקום למגורים לצערנו ללא הענות מהרשויות המתאימות. עד אז פי גלילות פועלת ותפעל על פי תנאי רישיון העסק שברשותה ועל פי הנחיות המשרד לאיכות הסביבה תוך הקפדה יתרה על דרישות החוק".