עיריית ירושלים מציגה: אתר בנייה מסביב לשעון. תושבי 'משכנות האומה' כבר רגילים לעבודות הבנייה המסיביות שמבוצעות סמוך לביתם במסגרת הקמת רובע הכניסה לעיר. החל משעה שבע בבוקר ועד שעות אחר הצהריים הפועלים והציוד ההנדסי הכבד עובדים במרץ. אלא שבשבוע שעבר בקעו רעשי הבנייה גם בשעות הלילה.
1 צפייה בגלריה
עבודות ברובע הכניסה לעיר
עבודות ברובע הכניסה לעיר
עבודות ברובע הכניסה לעיר
(צילום: אלון לוי)
"ב־12 בלילה פתאום שמעתי רעשי חפירה מאתר הבנייה והתעוררתי", אומר תושב השכונה איתן גפן. "בקבוצה של הבניין כמה התלוננו על הרעשים, אז אחד הדיירים התקשר למוקד 106 והתלונן. הם אמרו שיבדקו אבל לא חזרו אליו".
עוד בחדשות:
"בשלב הזה החלטתי לרדת לאתר הבנייה כי הרעשים היו פשוט בלתי נסבלים", ממשיך גפן. "הגעתי עד לבור שבו חפר הטרקטור, באתר הבנייה הסמוך לתחנת הרכבת נבון. שאלתי את הפועל אם יש לו אישור לעבוד בלילה והוא אמר שלא, והתקשר לקבלן. הקבלן אמר לי שיש לו אישור כזה במשרד ושהכל בסדר".
אלא שהעבודות המשיכו גם לשעות הקטנות של הלילה. הדיירים לא הרפו והתקשרו מספר פעמים למוקד 106, שבסופו של דבר העביר את התלונה למשטרה.
בשלוש בלילה הגיעה ניידת והפסיקה את העבודות, וכך חזרו הדיירים לשינת לילה מקוצרת. ככל הנראה העירייה אמנם נתנה אישור לבצע עבודות בשעות אלו באתרים תת־קרקעיים אך לא ברור אם עבודות אלו חוסות תחת הגדרה זו.
מהעירייה נמסר: "בפרויקט זה העבודות הנמצאות בסמוך לבנייני המגורים במשכנות האומה מתבצעות בשעות היום מתוך התחשבות בתושבים, ואילו באתרים המרוחקים יותר ובאתרים התת־קרקעיים מתבצעות עבודות גם בשעות הלילה בכפוף להיתרים. לגבי המקרה המדובר, התקבלו פניות במוקד 106, שהעביר אותן למשטרה. חברת מוריה תבצע בירור בעניין מול קבלן הביצוע ותחדד מולו את הנהלים ואת שעות העבודה הכפופים להיתר הקיים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים