יוזמה להפעלת גנים חרדיים במרכז 'אפ־טאון' בגילה עלולה להצית בקרוב קרב בין חרדים לחילונים, על רקע הריחוק של המרכז מהריכוז של אנשי המגזר, בשכונות א' וב'. בתחילת שנת הלימודים הפגינו עשרות הורים המשתייכים לזרם הליטאי באזור נגד ראש העירייה משה ליאון, על רקע הצפיפות הגדולה במוסדות החינוך. בהוראת הרב אליהו שלזינגר, שמקושר לפוליטיקאים בסיעת 'דגל התורה' ומשמש כרב בשכונה, נפתח לזמן מוגבל גן ילדים ברחבת כיכר ספרא.
1 צפייה בגלריה
תלמידים חרדים בבית הספר
תלמידים חרדים בבית הספר
תלמידים חרדים בבית הספר
(צילום אילוסרטציה: shutterstock)
ליאון ובכירי הרשות המקומית הודו בשעתו כי הצפיפות הקיימת בלתי נסבלת, בוודאי על רקע מגפת הקורונה, והצהירו כי יוקמו מבני קבע עבור הילדים. כפתרון ביניים עלתה אפשרות לשכור מבנים במרכז השכונה, ככל הנראה במקום שבו שכן מתחם הטסטים הישן.
"אין לי בעיה עם חרדים, אבל אני לא מעוניינת שהאזור יתחיל להתחרד", אומרת ר', תושבת השכונה. "בתחילת השנה הם באמת הפגינו נגד הצפיפות ואני מצדיקה אותם. אבל ידוע שגילה א' זה הרובע החרדי של השכונה, ורובם המכריע של הילדים מתגוררים שם, אז מן הראוי למצוא פתרון בגילה א'".
גורם נוסף הבקי בפרטים טען: "הזוי למקם כיתות, גם באופן זמני, בתוך מרכז מסחרי, כשבנוסף, ממש ממול מתבצעות כעת עבודות הבנייה לרכבת הקלה.
יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ' ('התעוררות'): "פעם אחר פעם אנו נחשפים לתהליכים שמוביל ראש העירייה, שמשמעותם פגיעה בצביון הציוני של ירושלים. ליאון בוחר להקים גני ילדים חרדיים באזורים בגילה שבהם אין בכלל ציבור חרדי, ולבטל את תוכנית העוגן בוורבורג לחיזוקה של קרית יובל הממלכתית. כדי לאפשר חיים בירושלים צריך לחיות יחד. לחרדים מגיעים חינוך ודיור איכותיים כמו לחילונים, אך לא על חשבון אוכלוסייה אחרת".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשלוש כיתות שלומדות כיום במינהל הקהילתי. בקרוב צפוי המינהל לחזור לפעילות מלאה ולכן יבוצע מעבר לאפטאון. זהו פתרון זמני עבור הילדים שצריכים כיתות ראויות ללמידה עד למעבר למבנה קבע בגילה א'".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים