אחרי שנה וחצי של מאבק הוסר המחסום בקרית יובל שמנע מעבר חופשי לקרית החינוך החרדית. אלא שבדיקת mynet ו"ידיעות ירושלים" מעלה כי שמחת המתנגדים תהיה זמנית בלבד.
1 צפייה בגלריה
 המחסום באפשטיין. אין מוצא
 המחסום באפשטיין. אין מוצא
המחסום לפני ההריסה
(צילום: פרטי)

הפרשה החלה בספטמבר 2020. הורים שהגיעו עם ילדיהם לקרית החינוך החרדית בקרית יובל גילו כי העירייה חסמה את הכניסה לרחוב אפשטיין. מתברר כי בעקבות תלונות על מצוקת חניה רק תושבי הרחוב יוכלו להיכנס אליו עם רכבים.
הבעיה היא שמאות מטרים מפריד בין המחסום ובין המתחם שבו לומדים מאות תלמידים, בשלושה גנים עירוניים ובשני בתי ספר. ההורים חוששים לשלוח את ילדיהם הקטנים לבד למרחק גדול. מה גם שבאזור הסמוך למחסום אין מקום חניה, ולכן ההורים נאלצים לחנות במרחק גדול או לעצור לא רחוק מהמחסום ולתת לילדים לסכן את חייהם בהליכה בין המכוניות, עד לתחילת רחוב אפשטיין.
עם תום חופשת פסח שמחו הורי התלמידים לגלות כי המחסום נעלם, והם חשבו כי ברשות המקומית הבינו סוף סוף עד כמה חמורה הסכנה לילדיהם. בין השאר היה מקרה שבו אמבולנס שהוזעק לטפל בתלמיד שאיבד הכרה התעכב ארוכות במחסום. בנוסף ההורים טוענים כי על פי החוק, 'זיקת הנאה' מחייבת מעבר פתוח של דרך.

אזהרה למנהלים

אלא שבעירייה מבהירים כי מדובר בפתיחה זמנית בלבד של הדרך ומסרו בתגובה: "לאחרונה אירעו מספר מקרים של ונדליזם ונסיונות להזיק ולפגוע במחסום. הנהלת אגף החינוך החרדי זימנה השבוע את מנהלי מוסדות החינוך במתחם אפשטיין לשיחה בנושא, והובהר להם כי המחסום צריך להישאר במתכונת שהוצב כדי למנוע הפרעה לשכנים וכי על הנהלת המוסדות לוודא שלא יישנו המקרים של הפגיעה בו. המחסום ישוב לפעול בימים הקרובים לאחר תיקון הנזק".
מוועד ההורים נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את התעקשות העירייה לייצר סיכון חיים ממשי ליותר מאלף התלמידים. העירייה מבזבזת כספי ציבור על מנת לרצות מצביעים פוטנציאליים הילדים מסתכנים. אנו מתריעים - אם חס וחלילה ילד ייפגע באזור הזה, זה באחריותה הבלעדית של העירייה ומשה ליאון העומד בראשה".