מה קורה בסופי השבוע בשכונה מלחה: כבר שבועיים שבשבתות מתקיים סכסוך בין מספר תושבים בשכונת מלחה לבין סניף חב"ד. אחד מהאירועים אף הסתיים בתלונה במשטרה. הרקע: הקמת גן חב"ד בשכונה וטענות להתחרדותה. מנגד, טוענים בחב"ד, כי מדובר בקומץ שעושים מהומה על מאומה. לסכסוך הזה מצטרפים נציגי מועצה שמביאים תושבים מחוץ לעיר כדי להעצים את המחאה.
1 צפייה בגלריה
פעילות הילדים בגן בשבת
פעילות הילדים בגן בשבת
פעילות הילדים בגן בשבת
(צילום: פרטי)

צעקות וקללות

לפני כחודש נודע לתושבי מלחה על החלטת העירייה להפוך אחד מהגנים הממלכתיים לגן חב"ד. דרור בקל, פעיל שכונתי ויו"ר המינהל היוצא, טוען כי נמאס לו לשתוק על השינויים בצביון המקום. לדבריו, למרות ניסיון להידברות עם נציג חב"ד בשכונה, הרב ברוך חדד, הוא לא עמד בהתחייבויות כלפיו.
כאשר התברר לבקל שיש פעילות ילדים של חב"ד בגן המלך הכוללת שינון פסוקי תהילים, החליט להביא כמה פעילים מקבוצת 'מלחה חופשית' למקום ולקיים פעילות נגדית – שירה בציבור.
"מה שעשינו עד עכשיו היה להפקיר את המרחב הציבורי", אומר בקל, "קשה לי לטעון נגדם, אבל הייתה פה התפקחות וההתארגנות של החבר'ה הפלורליסטים. המרחב הציבורי אינו מופקר יותר.
האירוע הסתיים בתלונה במשטרה כנגד בקל. "הם נעמדו בין המדריכה לילדים, השמיעו מוזיקה בקולי קולות, צילמו את הילדים מטווח קצר מאוד - הם פשוט הפריעו לפעילות בכל דרך אפשרית", מספר הרב חדד, "הילדים התחילו לבכות, האימהות נזעקו כדי להגן עליהם והיו צעקות וקללות. אנחנו מקיימים את הפעילות במקום כבר 18 שנה, הם יכולים לשיר בכל מקום, וזה בסדר כל עוד הם לא מפריעים או מפחידים ילדים".
בקל: "אני מאוד מודאג מצביון השכונה. השאלה היא האם התושבים הפלורליסטים לוקחים סוף סוף יוזמה כדי להגן על צביון השכונה שלהם".
הרב חדד: "מבחינתנו אין שום סכסוך, אנחנו מתנהלים כרגיל כמו כל בית חב"ד הם פותחים פה בסוג של מלחמה".