"דורשים פארק רציף": מעל למאה מתושבי קרית יובל וקרית מנחם ערכו הערב (א') הפגנה בשטח פארק האסבסטונים המתוכנן במתחם המעברה ההיסטורית שפעלה במקום בשנות החמישים של המאה שעברה. התושבים והמינהל הקהילתי מברכים על היוזמה להקמת הפארק, אך מתנגדים להשארת כביש באמצע הפארק שיחצה אותו לאורכו ולמעשה יקטע את רצף הפארק. בנוסף, הכביש לא יאפשר לילדים לשחק במקום ללא השגחה צמודה של מבוגרים, יהווה סכנה בטיחותית וגם יצור חיים בין שני חלקי הפארק. בתכנון הראשוני הוחלט אומנם לסגור את הכביש הקיים כיום, בקטע שבין בוסתניה לגן העץ.
3 צפייה בגלריה
המחאה בפארק האסבסטונים
המחאה בפארק האסבסטונים
המחאה בפארק האסבסטונים
(צילום: אסף שפנייר)
3 צפייה בגלריה
המחאה בפארק האסבסטונים
המחאה בפארק האסבסטונים
המחאה בפארק האסבסטונים
(צילום: אסף שפנייר)

אך בתוכנית המפורטת הסופית, שהוצגה רק בסוף השבוע האחרון, הופתעו התושבים לגלות כי הכביש לא יבוטל .כפי שפורסם לראשונה ב-mynet, בהקמת הפארק יושקעו 70 מיליון שקלים שתוקצבו מקק"ל כמתנה לעיריית ירושלים שהוענקה לקראת יום ירושלים.
לכתבות נוספות בנושא:
ד"ר אסף שפנייר, יו"ר הוועדה הפיזית במנהל הקהילתי יובלים אמר: "אני מברך את ראש העירייה, משה ליאון, על הובלת פיתוח הפארק. אך חשוב לציין שטובת הציבור כולו דורשת את ביטול הכביש החוצה במרכז הפארק בן גן העץ ובוסתניה, וכן אפשר למצוא פתרונות. אני מבין שזה תלוי בעיקר בעבודה של העירייה מול בית ספר יאסא שיושב על כניסה נוספת לפארק, אבל אפשר לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
(הדמיה: חברת ברוק )

"החלופה הנבחרת מאפשרת את המשך השירות התחבורתי לקו האוטובוס הנוסע בכביש"

מהעירייה נמסר: "פארק האסבסטונים משתרע על שטח של כ-100 דונם, יכלול מתקני משחקים, שיקום הסקייטפארק הותיק, הקמת מדשאות, חורשות למנוחה ופיקניקים, בריכה אקולוגית ועוד. במהלך השנים עודכנה תכנית הפארק מספר פעמים. זאת, בשל אילוצי תכנון, ביניהם הרצון לאזן בין הצרכים הקיימים במרקם עירוני וותיק וביניהם גישת כלי רכב למבני החינוך הקיימים בעמק - ביה"ס פולינסקי ואולפנת נווה רוחמה – לבין הרצון לייצר פארק אחיד ורציף לאורכו של ואדי האסבסטונים.
"החלופה הנבחרת מאפשרת את המשך השירות התחבורתי לקו האוטובוס הנוסע בכביש הקיים לצד גישה לתושבי השכונות הסמוכות. החלופות הוצגו לתושבים מספר פעמים, וזו שנבחרה מאזנת בין הצרכים השונים ומאפשרת מענה מטיבי לתושבי המקום".