בשכונת תלפיות סערו השבוע הרוחות בעקבות הדיווח במיינט ו"ידיעות ירושלים", על הסגירה הבהולה של מעון "שבלול". כזכור, ביום ראשון שעבר, סמוך לשעה 10 בלילה, נאמר להורים לא להביא למחרת את הפעוטות למוסד החינוכי. התושבים ההמומים גילו כי משרד הרווחה הוציא צו הפסקה מיידי לפעילות המקום.
1 צפייה בגלריה
מעון שבלול. "זו היתה הנחתה לא נורמלית על ההורים"
מעון שבלול. "זו היתה הנחתה לא נורמלית על ההורים"
מעון שבלול. "זו היתה הנחתה לא נורמלית על ההורים"
(צילום: עמית שאבי)
מהר מאוד הדאגה התחלפה בכעס כאשר נמסרה להם הסיבה להפסקת הלימודים. ממשרד העבודה נמסר להורים: "משרדינו הורה בתאריך 7.3.21 על הפסקת פעילות המסגרת לגיל הרך 'מעון שבלול' וזאת בשל אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במעון. זאת לאחר שהמפעיל התעלם מהחלטות והממונה ועשה דין לעצמו. עם זאת, לאחר שהארגון עמד בדרישת המשרד הוחלט להסיר את צו ההפסקה המנהלי ולהתיר את פעילות המעון החל מתאריך 9.3.21".
אלא שיום לאחר מכן, ההחלטה בוטלה והמקום חזר לפעול. ההורים טענו השבוע כי אין להם כל ביקורת אל צוות המעון, אלא לנציגי המשרד הממשלתי שזגזגו בהחלטות, מבלי להעניק הסבר מקיף למשפחות המודאגות.
אחת האמהות שילדה לומד במקום תהתה מה היה המניע לסגירה וציינה: "העובדה היא כי מיד עם הפנייה ליועץ המשפטי של המשרד והצגת העובדות הנכונות, בוטל הצו ללא כל תנאי".
אם אחרת אמרה השבוע: "לא היה בסיס לטענות של משרד הרווחה בדבר 'חשש לשלום הילדים' - עובדה, שלאחר יום אחד בלבד של סגירה, הגן נפתח מחדש. אם משרד הרווחה היה מאמין שיש כאן איזו דמות מזניחה או מתעללת ויש חשש וסיכון לשלומם של הילדים, המעון לא היה נפתח כל כך מהר.
"זו היתה הנחתה לא נורמלית על ההורים. יכול להיות שבאמת הייתה כאן התנהלות חריגה וכזו שדורשת בירורים נוספים ופיקוח יותר מחמיר כלפי המעון ויכול להיות שזה גם מה שנעשה. אבל להקפיץ את ההורים בצו שבו אמירה של 'חשש לשלום הילדים'?!".
ממשרד הרווחה נמסר: "האגף למעונות יום ומשפחתונים מופקד על שלומם ובטיחותם של הפעוטות השוהים במעונות, מתוקף החוק. מדובר במקרה חמור וחריג שמפאת חיסיון הפרט לא נוכל להרחיב בו. עם זאת, נדגיש כי בכל מקרה כזה האגף ינקוט ביד קשה כלפי המפרים את החוק וזאת כדי להבטיח סביבה הולמת ובטוחה לפעוטות".
מהמינהל הקהילתי המפעיל את המעון נמסר: "המשרד ביטל באופן מידי את ההנחיה לאחר שקיבל הבהרות מאתנו ואנו מודים על כך. אנו שמחים שלאורך האירוע וגם כעת מבינים ההורים שהמעון לא יתפשר בכל הנוגע לשלום הילדים".