הקלה מצד אחד, זעם מצד שני. לצד השמחה על פתיחת הכביש המושקע בצומת פת ושחרור אחד הפקקים הכי בעיתיים בעיר, תושבי קטמון גילו לתדהמתם לאחרונה שעל הדרך ביטלו להם את תחנת האוטובוס. עכשיו הם נדרשים ללכת לתחנה מרוחקת יותר, שגם נמצאת בעלייה.
1 צפייה בגלריה
כאן היתה התחנה. עברה לעלייה
כאן היתה התחנה. עברה לעלייה
כאן היתה התחנה. עברה לעלייה
(צילום: פרטי)
מדובר בתחנה השוכנת בצומת הרחובות גולומב־סן מרטין בצד הפונה לעמק הצבאים. לתושבים נמסר מצוות תוכנית אב לתחבורה כי לנוכח צמצום הנתיבים והשארת נתיב בודד אחד לכיוון מלחה וקרית יובל - לא ניתן עוד למקם את התחנה במקום שבו עמדה עשרות שנים. לטענת צוות אב לתחבורה, עצירת אוטובוסים במקום המקורי שבו עמדה התחנה עלולה ליצור חסימה בכביש.
התושבים, שטוענים כי כלל לא עודכנו על כך - פרסמו עצומה. בתוך זמן קצר חתמו עליה 350 תושבים. במקביל הם מנסים למצוא אלטרנטיבות לאישור תחנה במיקום חלופי.
משה לאו, חבר המינהל הקהילתי: "מראש היו צריכים להיות למצוא פתרון לנושא. עדיין לא מאוחר גם עכשיו למצוא דרכים להקל על התושבים. אלה שמתקשים במיוחד להגיע לתחנה במיקומה החדש הם ילדים קטנים, אימהות לתינוקות, בעלי מוגבלויות וקשישים".
מהעירייה נמסר בתגובה לידיעה: "ביטול התחנה נעשה כבר בשלב התב"ע וכחלק מתכנון הקו הירוק של הרכבת הקלה, מסיבות בטיחותיות ותכנוניות. כמו כן, לא ניתן להקים תחנה חלופית באזור מסיבות אלו, זאת במטרה להמשיך ולשמור על זרימת התנועה ועל בטיחות משתמשי הדרך. בעתיד הלא רחוק תוקם באזור תחנה במסגרת הקו הירוק של הרכבת הקלה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים