מתחם ההייטק והשכנים שלא ישנים. הקמת קמפוס מובילאיי בהר חוצבים היא מהפרויקטים המשמעותיים שאמורים לקדם את תעסוקת ההייטק בעיר, אך מסתבר שעבודות המיזם נמשכות אל תוך הלילה ומדירות שינה מתושבי השכונות קרית צאנז ואונסדרוף הסמוכות.
1 צפייה בגלריה
העבודות בהר החוצבים
העבודות בהר החוצבים
העבודות בהר החוצבים
(צילום: פרטי)
התושבים התלוננו לא אחת בעירייה כי העבודות בשטח כוללות שימוש בכלים כבדים, מערבלים ומשאבות בטון, שיוצרים רעש רב. עוד טענו כי היתרי עבודות הלילה שניתנו לפרויקט, אמורים להיות נקודתיים וזמניים ורק למקרים שיש צורך בסגירת כבישים, אך בפועל העבודות מתארכות ומבוצעות במספר מתחמים.
אחד התושבים מספר: "בעיקרון העבודה באתר היא משבע בבוקר ועד שבע בערב, וכאן משתדלים לעבוד 24 שעות, שישה ימים בשבוע. גם ביום זה בלתי נסבל, אך זה במסגרת המקובל ואין לנו מה לעשות. אבל בלילות זה פשוט לא אנושי.
"במיוחד עכשיו כשכבר משאירים חלון פתוח בגלל מזג האוויר אי אפשר להירדם. אנחנו ערים לכך שמובילאיי זה לא עוד פרויקט ויש לו חשיבות רבה, אבל צריך לגלות קצת התחשבות בתושבים".
כפי שפרסמנו לאחרונה, קמפוס משרדי מובילאיי הנבנה בימים אלה ישתרע על פני 13 דונם, שעליהם מוקמים ארבעה בנייני אצבעות של 9 קומות, שיחלקו פטיו משותף. הבנייה, שתעמוד על שטח כולל של 32 אלף מ"ר, לא צפויה להסתיים בעתיד הקרוב.
מהעירייה נמסר בתגובה: "למפעל ניתן אישור לביצוע עבודות לילה מוגדרות בלבד, ואף בוצעו בדיקות לעמידה בקריטריונים שנקבעו. בתקופת משבר הקורונה הופר האיזון עקב הירידה בקצב התנועה בכביש גולדה מאיר הסמוך. כתוצאה מכך הרעש הנגרם בלילה מאתר מובילאיי משמעותי יותר. עם החזרה לשגרה עוצמת המטרד צפויה לפחות, ויבוצע מעקב שוטף בנושא".
ממובילאיי נמסר: "מאז הקמתה לפני 20 שנה, מובילאיי הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הירושלמית, וככזו אנו עושים מאמצים לחזק את העיר, למצבה כחלק מתעשיית הסטארט אפ ניישן הישראלית, ובמקביל גם להיות קשובים לצרכיה הייחודיים. החברה פועלת בהתאם לחוק ולהיתרים שקבלה, אשר מגבילים את עבודת הלילה לעבודות ספציפיות ונחוצות. מובילאיי לוקחת לתשומת ליבה את הנושא ותעשה כל שביכולתה לבצע עבודות המלוות ברעש חזק במהלך היום ובכך להפחית ככל הניתן רעשים בשעות הלילה המאוחרות".