לא נתנו לרכוב עליהם. מהנדס העירייה וצוות תוכנית אב לתחבורה הסכימו ללכת לקראת תושבי רחוב הרדוף בשכונת בגילה ולבטל את סלילת שביל האופניים בקטע הסמוך לחניון בתי המגורים של התושבים.
1 צפייה בגלריה
החניה בהרדוף
החניה בהרדוף
החניה בהרדוף
(צילום: פרטי)
הדיירים באזור התנגדו לתוכנית בגלל שלטענתם הקמת מסלול לחובבי רכיבה בתחומם, היתה גוזלת כ-25 מקומות חניה מהחניון הפתוח המשותף כיום לשלושת הבניינים ברחוב, ואשר מכיל 84 מקומות חניה. כבר כיום ישנה מצוקת חניה במקום, שכן  החניון משרת  103 יחידות דיור ולכמה משפחות יש יותר מרכב אחד.
ביטול החניות הרבות היה דורש מהדיירים למצוא מקומות חניה מרוחקים יותר או 'יצירתיים' יותר כגון עמדת רכב על המדרכות ובמקומות בהם החנייה אסורה. שביל האופניים, ברוחב של כשישה מטרים, היה אמור לקום במקביל לתוואי הירוק של הרכבת הקלה שהעבודות להכשרתו כבר מבוצעות בפועל.
ביטול השביל בקטע המדובר הוא באורך של כ-300 מטר.  לפיכך מסלול הרכיבה יחל רק בסמוך לרחוב הראשי של גילה, ברחוב צביה ויצחק, וימשיך משם על פי התוכנית המקורית.  בכדי להביא לביטול מקטע השביל, הדיירים חתמו על עצומה נגד התוכנית, הביאו את מהנדס העיר יואל אבן לסיור מקצועי במקום, ואף איימו לפנות לערכאות משפטיות שהיו עשויות ליצור עיכובים בהקמת תוואי הרכבת הקלה במקום.
תחילה הוצע לתושבים להכשיר עבורם מקומות חניה חלופיים אך לבסוף, מבין שלוש חלופות שונות שגיבשו בצוות תוכנית האב לתחבורה, אימץ אבן את האופציה הכוללת את ביטול שביל האופניים. "אומנם זה כביכול קטע קטן אבל לנו זה היה קריטי", אומר דרור שפיר, מוביל מאבק התושבים. "עירבנו את כל מי שאפשר וגם פנינו למחזיק תיק החניה, עו"ד יוסי חביליו שתמך בנו. אנחנו שמחים שהצלחנו להציל את מקומות החנייה המעטים שיש לנו. שמחנו לגלות שבאו לקראתנו, פתחו תוכניות סגורות ובחנו חלופות בצורה עניינית לטובת הציבור ובניסיון למזער נזקים ככל הניתן".
תגובת העירייה: "עיריית ירושלים קשובה לתושבי העיר ופועלת לשפר את רווחתם. במקרה של רחוב ההרדוף בגילה שם מדובר בקצה קטע שביל אופניים, הוחלט להפעיל שיקול דעת ולא לבטל את החניות. במקביל, מקודמת בימים אלה תוכנית אב אסטרטגית לתכנון וביצוע של שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של העיר הכולל כ-188 ק"מ, דבר חשוב ביותר לעידוד השימוש בכלי ולהפחתת השימוש ברכב הפרטי".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים