1 צפייה בגלריה
וייס ברחוב עם השם 'החדש'. משגעים את הדיירים. צילום: יואב דודקביץ'
וייס ברחוב עם השם 'החדש'. משגעים את הדיירים. צילום: יואב דודקביץ'
וייס ברחוב עם השם 'החדש'. משגעים את הדיירים. צילום: יואב דודקביץ'
שמו של רחוב בנחלאות שונה לכמה שמות נוספים בתוך זמן קצר. ומי סובלים? התושבים.
נתנאל וייס, תושב הרחוב, בסך הכל רצה לחדש את תו החניה האזורי ונכנס אל אתר העירייה כדי לעשות זאת. "גיליתי ששם הרחוב 'לוד', שבו היינו משתמשים, לא מופיע", מספר וייס. "אז ניסיתי לפי השם קאפח, שידוע כי הוא השם החדש של הרחוב. אלא שהמחשב לא איפשר לי לחדש את התו. התברר כי קיים עוד רחוב בשם 'יחיא קאפח' באזור מאה שערים. ביקשתי מהעירייה שישנו את שם הרחוב שלי כך שבאיתור המקום יהיה ברור למה מתכוונים".
כעבור זמן מה העניין אכן טופל והשם שונה ל'רחוב הרב יוסף קאפח'. אלא שלפני מספר חודשים שוב לא מצא וייס את הרחוב באתר העירוני. הוא פנה לעירייה שם אמרו לו ששינו שוב את שם הרחוב ל'הרב והרבנית קאפח'. "היום, כשאני מכניס את שם הרחוב החדש, 'הרב והרבנית קאפח', לווייז הוא לא יודע לכוון אותי לאן להגיע", אומר וייס. "באתר העירייה בכלל מבולבלים - הרחוב מופיע גם בשם 'לוד' וגם בשם 'הרב יוסף קאפח', אבל לא בשם החדש שלו".
זיגזג השמות:
רחוב קאפח רחוב הרב יוסף קאפח רחוב הרב והרבנית קאפח רחוב לוד
אך השינוי התדיר של שם הרחוב אינו העניין היחיד שמטריד את התושבים. "בכל פעם שמשנים את השם, באחריות התושבים להחליף את השלט המואר שמוצב בחזית הבניין. לפני שנה השאיר פקח עירוני מכתבים לכל תושבי האזור שמודיע על כך שעלינו לשים שלט חדש על הבניין, ולא - ניאלץ לשלם קנס".
העירייה: "המועצה מצאה ערך גדול בפעילותה של הרבנית קאפח ולכן החליטה לאשר את הבקשה להנצחתה בצמוד להנצחתו של הרב קאפח ולעדכן את שם הרחוב. הנצחת הרבנית קפאח יחד עם בעלה אושרה ב-27 ביוני 2019. מרגע קבלת ההחלטה נדרש אישור משרד הפנים ולאחריו הלמ"ס, הליך שנמשך בממוצע כחצי שנה. רק לאחר קבלת קוד הרחוב העירייה יכולה לעדכן את כל הגורמים הרלוונטים. בשלב זה בעירייה פועלים לזירוז אישור הלמ"ס".