1 צפייה בגלריה
רמות. צילום ארכיון: שלומי כהן
רמות. צילום ארכיון: שלומי כהן
רמות. צילום ארכיון: שלומי כהן
אחרי ההצלחה בקידום התוכנית להרחבת רמת שלמה, העירייה מנסה את כוחה בעוד יוזמת בנייה משמעותית מעבר לקו הירוק בצפון העיר. השבוע הודיעו בכיכר ספרא שבכוונתם להכין תוכנית מתאר חדשה שתאפשר בניית למעלה מאלפיים יחידות דיור בצפון מזרח שכונת רמות.
אגף התכנון עובד בימים אלה על תוכנית מתאר הכוללת הוראות מפורטות, שתאפשר הוצאת היתרי בניה לשטחים מרובי בעלים פרטיים בצפון מזרח שכונת רמות. מדובר בשטחים שנכון להיום ניתן לקדם בהם תכניות מפורטות, אך נתקעו בגלל בעיות סבוכות של בעלויות מפוצלות.
המטרה היא לאפשר תכנון והסדרה של השטחים הציבוריים והפרטיים באופן היעיל ביותר, על מנת לפתוח את הדרך לבינוי של למעלה מאלפיים דירות חדשות בשכונה. התכנון הכולל יוכל לאפשר בין השאר פיתוח של רשת דרכים שתאפשר יצירת כניסה נוספת לשכונה ממזרח, וכן תוספת משמעותית של שטחים לצרכי ציבור. את התוכנית עורכת האדריכלית עדי אסיף ומנהל הפרויקט הוא רן אוהב ציון ממשרד 'אהוד תייר ניהול והנדסה בע"מ'.
כפי שדיווחנו ב'בונוס', רק לפני שלושה שבועות אישרו בכיכר ספרא כי הממשלה הסירה את ההגבלות על הבנייה מעבר לקו הירוק בעיר, שנכנסו לפועל בתקופת ממשל אובמה בארצות הברית. עקב כך ניתן האור הירוק להכפלת אוכלוסייתה של שכונת רמת שלמה החרדית בצפון העיר ולתוספת של 2,300 יחידות דיור בתוך שנים ספורות. נראה כי בעירייה מקווים שהממשל האמריקאי הנוכחי לא ישנה מחדש את המדיניות ויאפשר את הבנייה הנרחבת גם בשכונת רמות הסמוכה.
בעירייה הסבירו השבוע כי "התוכנית תאפשר תוספת משמעותית של יחידות דיור הנדרשת בעיר, ובכלל זה בשכונת רמות. היא תאפשר פיתוח מהיר יותר של השטח עבור משפחות הממתינות ליחידות דיור נוספות בעיר, באופן מוסדר ובראיה כוללת שתספק את צורכי הציבור והתשתיות הנדרשות בשכונה. היא מצטרפת למאמץ הכללי לתוספות משמעותית של יחידות דיור בשטחי העיר הקיימת, דרך התחדשות עירונית ותוספות בשולי השכונות ובשטחים לא מבונים".