1 צפייה בגלריה
המודעה שפורסמה בעיתונות החרדית
המודעה שפורסמה בעיתונות החרדית
המודעה שפורסמה בעיתונות החרדית
כך ייעשה לעסק שבוחר בכשרות אחרת? תושבי רחוב שאולזון בשכונת הר נוף בעיר שפשפו בשבוע שעבר את עיניהם בתדהמה. הסיבה: בעיתונות החרדית התפרסמה מודעה, מיד לאחר חג הפסח, שלפיה הוסרה הכשרות מהפיצרייה המיתולוגית בשכונה, העונה לשם 'הפיצה'. אלא שלמעשה המסעדה לא הפכה ללא כשרה - היא בסך הכול בחרה לעבור לכשרות אחרת.
במודעה שפורסמה מטעם מערכת הכשרות 'בד"ץ מהדרין', נכתב: "לידיעת ציבור מהדרי הכשרות, הננו להודיע כי בעקבות פעילות בחנות בעיצומו של חול המועד פסח הוסרה ההשגחה מחנות 'הפיצה', ואין לנו כל פיקוח והשגחה על כשרות המאכלים הנמכרים בחנות זו".
שעות לאחר הפרסום התבררה התעלומה - מאחורי המודעה עומד מאבק בין שני גופי הכשרות הגדולים במגזר החרדי. הסיפור החל כשבעלי החנות, יוסף סגל, החליט בערב החג לסיים את ההתקשרות עם 'בד"ץ מהדרין' ולהעביר את חנותו למערכת הכשרות של 'בד"ץ העדה החרדית'. לדברי גורמים במערכת 'העדה החרדית', משגיחי כשרות מטעמה כבר סיירו בחנות בערב החג וכבר אז הוחלט כי מיד לאחר החג תעבור החנות לכשרות החדשה.
אלא שאחרי החג הופתע בעלי הפיצרייה לגלות כי ב'בד"ץ מהדרין' החליטו ככל הנראה לסגור איתו חשבון בעיתונות החרדית, ובכך להסב לו נזק כבד מצד הלקוחות שלא עודכנו בסאגה - ומהפרסומים בעיתון הבינו כי הוסרה לו הכשרות.
ב'בד"ץ מהדרין' דוחים את הטענות מכול וכול ואומרים כי במהלך החג דיווח תושב השכונה על פעילות בתוך הפיצרייה בעיצומו של חול המועד ובעקבות זאת התקבלה ההחלטה להסיר את הכשרות.
מי שהתגייס לטובת העסק הם רבני השכונה, שיצאו במכתב מיוחד לכשרות 'בד"ץ העדה החרדית'. "היות שהתפרסמה היום מודעה בעניין הסרת הכשרות מחנות 'הפיצה', הננו להודיע כי בעלי החנות מקפיד על קלה כבחמורה בכשרות ובצביון השכונה", כתבו. "כבר קודם הפסח ביקש הבעלים להעביר את הכשרות ל'בד"ץ העדה החרדית', המשגיח מטעמם ביקר במקום והם אף סיכמו שלאחר החג תונפק תעודה מטעמם. במהלך חג הפסח נכנס עובד למקום על מנת לבדוק את תקינות הדברים בחנות ובוודאי לא עסק בדברים שקשורים לאוכל - וגם זה נעשה ללא ידיעת הבעלים. לאחר בירור הדברים אפילו לא באה תקלה תחת ידו ובוודאי שלא יעלה על הדעת להסיר מחמת זה את הכשרות".
בסופו של דבר ב'בד"ץ העדה החרדית' העניקו לעסק את תעודת הכשרות והכול בא על מקומו בשלום.
מ'בד"ץ מהדרין' נמסר בתגובה: "לאחר קבלת תלונות מתושבי הר נוף שיש פעילות בפיצרייה 'הפיצה' בשכונת הר נוף בחול המועד נבדקו התלונות לעומק והתבררו כנכונות, ולאחר שהתושבים פנו לרב יצחק מרדכי רובין, רב בית כנסת בשכונה, והוא בירר אצל בעל הבית של הפיצרייה על חומרת העניין ותגובת בעל הפיצרייה היתה שיש לו אישור להיכנס לחנות מהשגחת בד"ץ מהדרין, ולאחר שאומתו כל הפרטים והנ"ל לא קיבל אישור מ'בד"ץ מהדרין' בחול המועד פסח על פתיחת החנות - הוחלט להסיר את הכשרות".