2 צפייה בגלריה
מקלט בירושלים. צילום ארכיון: שלומי כהן
מקלט בירושלים. צילום ארכיון: שלומי כהן
מקלט בירושלים. צילום ארכיון: שלומי כהן
הפועלים, המקלחות והסכנה הרוחנית: העירייה החליטה לאחרונה לשפץ מקלט שכונתי ברחוב הזית במקור ברוך לטובת משרדי נפת השכונות החרדיות. אלא שמתברר שעבודות השיפוצים הצליחו לעורר את זעמם של רבני השכונה.
במכתב שפורסם מטעמם בימים האחרונים והופץ בשכונה נכתב כי "במקום שהמקלט ישמש לייעודו, או לצורכי הציבור, כמו בית כנסת שבקשה להקימו נדחתה ועוד בקשות נוספות, עובר המקום שיפוץ מהיר לצורך הקמת משרדים, כולל מקלחות ועוד".
עוד טוענים הרבנים כי "הקמת משרדים אלו תביא למצב בלתי נסבל ומסוכן ברחוב הן לתושבים והן לילדים. פעילות ערה של עובדי ניקיון ותחזוקה יהודים ושאינם יהודים, החל משעות הבוקר ועד לסיום עבודתם. מקום בילוי ומנוחה לעובדים על ספסלי הגינה הסמוכה ומתקני המשחקים, ואף מקום לינה לחלק מהעובדים. מצב זה יגרום לסיכון רב רוחני, פיזי ונפשי לילדים ולמבוגרים, גם בגלל התנועה הערה והמסוכנת ברחוב והן בגלל האנשים שאינם מתאימים לצביון המקום". עוד הם שואלים "איך נעשה צעד משמעותי ומסוכן כל כך ללא התייעצות עם התושבים?".
2 צפייה בגלריה
טענות הרבנים על השיפוצים
טענות הרבנים על השיפוצים
טענות הרבנים על השיפוצים
העירייה: "במסגרת שיפור רמת הניקיון ברחבי העיר בכלל ובשכונות החרדיות בפרט, הוקמה נפת תברואה ייעודית לשכונות החרדיות על מנת לשפר לשדרג ולהטיב את השירות לתושבים וכן את יכולת הניהול והבקרה שלהם יוקצו משאבים בהתאם. במהלך העבודות פנו נציגי תושבים למינהל תפעול וסוכם עימם כי לא יתבצע שינוי ללא תיאום והגדרת הצרכים המשותפים ונקבעה פגישה בין נציגי התושבים והגורמים העירוניים הרלוונטיים".