1 צפייה בגלריה
הגן ברחוב ברזיל. צילום: יואב דודקביץ'
הגן ברחוב ברזיל. צילום: יואב דודקביץ'
הגן ברחוב ברזיל. צילום: יואב דודקביץ'
הפספוס של הגן ברחוב ברזיל: ברחוב ברזיל הצפוף בשולי קרית יובל מתגוררים כיום לא מעט ילדים מכל המגזרים - חילונים לצד חרדים ודתיים־לאומיים. על כך מעידות היטב גם עגלות התינוקות הרבות הנערמות בכניסה לכל בניין. אולם לכל הילדים הללו אין איפה לשחק. רק לאחרונה שופץ גן המשחקים הקטן ששירת אותם, אך המתקנים החדשים בו כלל אינם מתאימים לגילאים הצעירים.
במשך שנים שכנה במרכז הרחוב, לא הרחק מסניף קופת החולים כללית, חצר משחקים ישנה ובה ארגז חול שידע ימים טובים יותר ונדנדה חלודה. התושבים רצו לדאוג לילדיהם ופנו פעמים רבות לעירייה ולמינהל הקהילתי בבקשה שישפצו את החצר הפינתית המוזנחת ויעשו בה גן משחקים ראוי לשמו.
לפני כחודש וחצי החלו השיפוצים בשעה טובה. בשבוע שעבר הסתיימו העבודות והמגרש נפתח במתכונתו המחודשת. אך להפתעת ההורים ולאכזבת הילדים התוצאה כלל אינה מתאימה לצרכיהם. הגן המוזנח חולק לשניים: במחציתו האחת הוכשר מגרש כדורסל קטן ואילו בשני הותקנו מתקני כושר למבוגרים, שהשימוש בהם אסור לילדים.
"ההורים באמת לא מבינים מה קרה כאן. עכשיו אין להם בכלל מקום להוציא אליו את הילדים אחרי הצהריים. והילדים שציפו וחיכו מאוכזבים יותר מכולם", אומרת מרים אטיאס, סבתא לילדים המתגוררים בסמוך. "אפילו המעט שבמעט שהיה כאן נעלם. זה גם בהחלט לא מקום למגרש כדורסל. מספיק כדור אחד שיעוף לכביש, מעל לגדר המוגבהת, ועלול לקרות אסון נורא. אין לי ספק שהכוונות של כולם היו טובות, אבל חייבים למצוא פתרון לילדים - להוסיף כאן מתקן או שניים או לאתר שטח חלופי קרוב. כבר היה עדיף שלא היו עושים כלום".
העירייה: "בהובלה של רובע מערב ובתיאום עם המינהל הקהילתי ואגף הספורט, הוקמו במקום מגרש כדורסל ומתקני כושר לרווחת התושבים".