1 צפייה בגלריה
המגדלים המתוכננים ברסקו. הדמיה: באדיבות יגאל לוי אדריכלים
המגדלים המתוכננים ברסקו. הדמיה: באדיבות יגאל לוי אדריכלים
המגדלים המתוכננים ברסקו. הדמיה: באדיבות יגאל לוי אדריכלים
מקימים את הפלמ"ח מחדש: תושבי רחוב הפלמ"ח ושכונת רסקו יוצאים למאבק חדש נגד תוכנית האב המתוכננת, שתגיע בקרוב לאישור בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. גולת הכותרת היא האפשרות להקמת שלושה בניינים גבוהים בפינת הרחובות טשרניחובסקי ודב קמחי, שיכללו מגדל של 19 קומות ועוד שני מבנים של עשר קומות במסגרת פינוי־בינוי.
לטענת התושבים מדובר בתקדים מסוכן שיגרום אחריו עוד בנייה לגובה באחת מהשכונות המבוקשות בעיר, שהרחובות הפנימיים בה צרים וצפופים וסובלים מעומסי תנועה כבדים וממחסור במקומות חניה. לטענתם, תוכנית האב המוצעת תביא לציפוף נוסף של הדיור ותאפשר בנייה של עד 20 קומות בכמה מוקדים.
ועד הפעולה שהקימו התושבים החל לאחרונה לאסוף כספים לצורכי המאבק ולדבריהם עד כה גויסו כבר כ־40 אחוז מהסכום הנדרש למאבקם, העומד על 120 אלף שקל לפני הוספת העלויות המשפטיות. מסייעת להם העובדה שחלק מהאוכלוסייה באזור אמידה למדי ומגלה מעורבות רבה.
במטה המאבק מציינים עוד כי הם החלו להיעזר באנשי מקצוע מתנדבים המתגוררים בשכונה, ובכלל זה עורכי דין ידועים, אדריכלים, שמאים ואנשי הנדסה ומומחים לאיכות סביבה ותחבורה. את המטה הציבורי תייצג בהתנדבות עו"ד נעמי וייל. על חבריו נמנים בין השאר קובי פריג', פרופ' צבי מזא"ה, רואה החשבון דביר גינזבורג ועו"ד מאיר הראל.
תוכנית האב כוללת את האזור המשתרע בין הרחובות הפלמ"ח, עזה, הרצוג, ש"י עגנון ויהודה הנשיא. בשטח נמצאים כיום כ־4,000 בתי אב וגובה הבנייה הממוצע עומד על ארבע קומות בלבד.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית עוד במהלך הקדנציה הקודמת, תחת ראש העירייה לשעבר ניר ברקת. אחת מהפעולות הראשונות של מטה המאבק תהיה ליזום דיון חוזר בתוכנית בוועדה המקומית בהרכבה החדש. אולם לשם כך הם יצטרכו לגייס את תמיכתו של ראש העירייה הנוכחי משה ליאון.