1 צפייה בגלריה
כיתה בבית ספר בירושלים. צילום: רפי קוץ
כיתה בבית ספר בירושלים. צילום: רפי קוץ
כיתה בבית ספר בירושלים. צילום: רפי קוץ
בשעות הבוקר המאוחרות הוציאה העירייה הודעה לפיה בתי הספר בפסגת זאב ייפתחו החל משנת הלימודים הבאה בשעה 7 בבוקר. אולם משרד החינוך אוסר על תחילת לימודים לפני השעה 8 בבוקר, ובמנח"י מנסים למצוא פתרונות יצירתיים כמו חיוב הורים להתנדב וגיוס עובדי מנהלה.
על פי העירייה, המהלך "יוצא הדופן" נועד לסייע להורים הגרים בשכונה לצאת בשעות מוקדמות לעבודה ובכך להרוויח שעה נוספת. המהלך השאפתני אמור להקל על עומס התנועה בשכונה בשעות הבוקר.
אולם מבדיקת מיינט ירושלים עולה כי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אוסר במפורש על התחלת הלימודים לפני השעה 8 במוסדות על יסודיים. "אין לקיים לימודים בשעת אפס בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות", נכתב תחת סעיף 4.3.1, "הלימודים יחלו בשעה 8:00. אין לקיים לימודים לפני שעה זו".
במשרד החינוך טענו היום כי המהלך כלל לא נעשה בשיתוף עמם והוא פרי יוזמתו של מינהל החינוך בעירייה. עוד ציינו כי על עובדי הוראה חל איסור לעבוד לפני השעה 08:00.
אז כיצד מתכננים במנח"י להוציא לפועל את התכנית החדשה? בהודעה שנשלחה להורים בשכונה, שעות אחרי הפרסום, נכתב: "בתיאום עם מחלקת אבות הבית, אבות הבית יגיעו לבית הספר לא יאוחר מהשעה 6:45 בבוקר. מהשעה 7 בבוקר, תגיע מורה שתגויס על ידי המנהל ותקלוט את התלמידים. למורה יתלווה\תתלווה הורה מתנדב\ת בכל יום שיסייע למורה בהפעלה. זהו תנאי עבור ההורה להשתתפות".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בדיוק כפי שפורסם בהרחבה ובהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, בתי הספר ייפתחו בשעה 7:00 והלימודים יחלו בשעה 8:00".