1 צפייה בגלריה
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
בדיון שהתקיים השבוע (א') בבית המשפט המחוזי בבירה בערעור אותו הגישו תושבי שכונת משכנות האומה על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים לאפשר את המשך עבודות הבניה בחניון ׳היכל בית המשפט׳, רמז בית המשפט כי על עיריית ירושלים לשקול מחדש את קידום התוכנית, שכן ביצוע התוכנית כפי שהיא קיום, יוצר קושי משפטי מהותי.
במסגרת פרויקט ׳הכניסה לעיר׳ מקדמת העירייה הקמת חניון אוטובוסים תפעולי בסמיכות לבתי המגורים. בעקבות החלטה זו מחו התושבים במספר הזדמנויות בטענה שהקמת חניון מסוג זה עלול להוות מטרד סביבתי ולהביא לפגיעה בריאותית בתושבים וילדי השכונה.
קראו גם: משכנות האומה: התושבים טוענים כי העירייה המשיכה את העבודות למרות צו המניעה צפו: תושבי משכנות האומה עצרו את ישיבת המועצה - ברקת יצא מהאולם
עו״ד שמחה רוטמן ב"כ נציגי השכונה: "יש לשמוח על כך שבית המשפט הבהיר לעירייה את חובתה לפעול במסגרת החוק. אני מקווה שבתוך שבוע העירייה תודיע שהיא חוזרת בה מהכוונה להקים את החניון התפעולי ולייצר מפגע שכזה לדיירי השכונה. מן הראוי שהעירייה תפנה להליך תכנון סדור, כמקובל וכמתחייב על פי חוק, תוך בדיקת חלופות אחרות שלא תפגענה בתושבים".
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג: "התנהלות העירייה בנושא הקמת חניוני אוטובוסים בשכונת משכנות האומה היא שערורייתית. למרות שהעירייה הכריזה בהצהרותיה כי היא דואגת לשלום התושבים והילדים, בפועל היא הכשירה בחיפזון חניוני אוטובוסים 'זמניים', מבלי לבחון מלכתחילה את ההשלכות הסביבתיות והשפעות זיהום האוויר והרעש על המגורים במשכנות האומה.
"ישנם מספר חלופות למיקום חניוני האוטובוסים בגבולות לב העיר, ואנו תקווה כי ראש העיר החדש ומועצת העיר יקדמו תהליך דיאלוג עם התושבים וגורמי המקצוע במטרה להעתיק את החניונים למקום שאינו מסכן את התושבים ואת גני הילדים".