חג החנוכה שמתקיים בימים אלו מביא עמו בשורה מרה: כ-80 תלמידים בגני "רימונים" שבקרית יובל לא נהנים מהקייטנות החדשות, זאת עקב כישלונה של העירייה במציאת כוח אדם מתאים בזמן. מדובר בחנוכה הראשון שבו פועלת תכנית "בתי הספר של החגים" של משרד החינוך שהוכרזה בתחילת השנה.
זמן קצר לפני חנוכה קיבלו ההורי התלמידים מכתב ממנח"י (מינהל החינוך בעירייה) ובו נכתב: "לצערנו הרב, חרף כל המאמצים ולאחר בדיקה מעמיקה, הוחלט שלא לקיים קייטנות במהלך חופשת החנוכה בגני 'רימונים'. החלטה זו התקבלה בכובד ראש ולאחר התייעצויות אל מול גורמים מקצועיים. חשוב לנו להבהיר שחוסר הפעלת הקייטנה נובע משום שלצערנו הרב שלצערנו הרב לא הצלחנו לגייס כוח אדם מתוך המסגרות".
ליאן אוחנה, אם לאחד הילדים בגן, זעמה השבוע על ההחלטה. "מה אנחנו אמורים לעשות עם הילדים בבית במשך החג?" אמרה, "מדובר בילדים בחינוך המיוחד, הטיפול בהם בזמן שאין לימודים הוא קשה יותר מטבע הדברים, למה לא מתחשבים בהורים? בגלל שהם ילדי חינוך מיוחד לא מגיעה להם קייטנה?".
מ', אם נוספת בגן, הוסיפה כי "אנחנו יודעים שהעירייה מחייבת סייעות בגנים רגילים להגיע לעבודה במהלך החג. אם סייעת רוצה להיעדר לא יתנו לה, אז למה דווקא בחינוך המיוחד אי אפשר למצוא צוות לקייטנות?".
תכנית "בתי הספר של החגים" הוצגה בחודש ינואר האחרון על ידי שר החינוך נפתלי בנט, במסגרתה גני הילדים ובתי הספר מפעילים קייטנות במשך 10 ימים: חמישה ימים בחופשת החנוכה וחמישה ימים בחופשת פסח. הקייטנות פעילות בשעות 7:30 בבוקר עד 13:00 בצהריים. עלות התכנית מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "ירושלים תפעיל בחופשת חנוכה הקרובה את תכנית בית הספר של החגים, במסגרתה יהנו וילמדו בימי החג כ-55 אלף תלמידים ותלמידות, המהווים מעל 90 אחוז משכבת הגיל עבורה מיועדת התכנית . מינהל החינוך מציב בראש סדר העדיפויות את ההכלה והשילוב של ילדי החינוך המיוחד וילדים בעלי צרכים מיוחדים, הן בהפעלת מסגרות חינוך מצוינות בשגרה ובחגים והן בהקמת בתי ספר מכילים בירושלים המכוננים שינוי ומובילים סובלנות בחברה הישראלית.
"חרף מאמצים רבים שנעשו למציאת צוות מיומן ואיכותי שיפעיל את בית הספר של החגים בגן רימונים, לא נמצא כוח האדם, ועל כן נאלצנו להודיע להורים מבעוד מועד על אי פתיחת המסגרת. על מנת להבטיח את פתיחת המסגרת בחופשת הפסח הקרובה, אנו פועלים החל מתקופה זו על מנת לגייס צוות חינוכי מיומן".