1 צפייה בגלריה
המרכז ברחוב הפלמ"ח. מי הבעלים? צילום: פרטי
המרכז ברחוב הפלמ"ח. מי הבעלים? צילום: פרטי
המרכז ברחוב הפלמ"ח. מי הבעלים? צילום: פרטי
שבוע אחרי שנשלחו התראות לכל הסוחרים במרכז המסחרי ברחוב הפלמ"ח 18, בעירייה הסכימו להקפיא את האכיפה נגדם. עם זאת, אחרי שהנושא יועלה לבירור ייתכן שבעלי העסקים יצטרכו להתמודד מחדש עם דוחות נוספים וקנסות.
המרכז המסחרי הקטן פועל כבר עשרות שנים בקומת הקרקע של בניין רכבת ישן. הכניסות לחנויות נמצאות בתוך מעבר מקורה בחזית, שנמצאת על קרקע פרטית השייכת לבית המשותף. רבים מהסוחרים נוהגים להוציא מוצרים ולהציג אותם בצמוד לחנויותיהם, בצורה שלא חוסמת את המעבר ולא פולשת לשטח ציבורי.
למרות זאת החלו בשבועות האחרונים פקחי העירייה לנקוט פעולות אכיפה נגד בעלי החנויות במרכז, בדרישה שיפנו את השטח לאלתר. לטענת הסוחרים, אחת לכמה שנים העניין עולה מחדש, בכל פעם שמגיע פקח חדש לאזור. לפיכך ביקשו בעלי העסקים הוותיקים מהעירייה לקבע את הנוהג הקיים, שכן אין מדובר כלל בקרקע עירונית או ציבורית אלא בשטח פרטי לחלוטין.
בהתראה שהוציאו הפקחים בשבוע שעבר הוקצב לחנויות פרק זמן של שבעה ימים בלבד להכניס את כל המוצרים שהם מציגים בשטח החיצוני, כדי לשמור על הסדר והניקיון ברחוב ולמנוע הנחת מכשול בשטח ציבורי. בעלי העסקים, ששטח חנויותיהם קטן וצר מלהכיל את כל המוצרים, מיהרו לפנות לעורך דין, שהוציא מכתב לאגף הפיקוח העירוני ודרש בו לבטל לאלתר את ההתראות ולא לנקוט צעדי אכיפה או לפנות לערכאות משפטיות
ביום שני השבוע, יממה לפני תום התקופה הנקובה במכתבי ההתראה, נערך במרכז המסחרי סיור של נציגי העירייה הרלוונטיים בהשתתפות נציגי הסוחרים. בסופו הוחלט כי העירייה תקפיא את פעולות האכיפה עד לבירור מלא של הבעלות על הקרקע. ההתראות שהוצאו בשבוע שעבר בוטלו.
העירייה: "העירייה פועלת לשמירת הסדר הציבורי ואין לה כוונה לפגוע בתושבי העיר ועסקיה. לאחר פניית בעלי העסקים נקבע סיור בשטח בהשתתפות אגף קידום עסקים ואגף האכיפה והשיטור העירוני. הוחלט כי נושא הבעלות על השטח והזכויות עליו ייבדק. עד להשלמת הבירור יישמר הסטטוס־קוו".