1 צפייה בגלריה
כלבים משוטטים. אילוסטרציה : shutterstock
כלבים משוטטים. אילוסטרציה : shutterstock
כלבים משוטטים. אילוסטרציה : shutterstock
בניית פרויקט היוקרה לא הושלמה עד הסוף - כלבי פרא עברו לגור בשכנות לדיירים: זה תקופה ארוכה שתושבי הגבעה הצרפתית סובלים מנוכחותה המאיימת של להקת כלבים משוטטים, שהתמקמה לה בשטח אדמה השייך לפרויקט 'ברוש הגבעה', שנבנה באופן חלקי בלבד.
הפרויקט, שתוכנן לכלול חמישה בניינים, נעצר לאחר בנייתם של שני בניינים בלבד וכבר שנים רבות ששטח האדמה סביבו נותר נטוש. לאחרונה איישו את המקום שני כלבי פרא ונולדו להם גורים שכבר הספיקו לגדול - וחייהם של התושבים הפכו לסיוט. "סמוך לשטח יש פעוטון ולידו גן ילדים", הם מספרים. "לא רחוק יש שני בתי ספר שאליהם התלמידים מגיעים ברגל. הילדים מפחדים ומדובר בסכנה של ממש".
לדבריהם, הכלבים הופיעו לפני מספר חודשים ומאז חייהם השתנו לבלי הכר. "תמיד היו פה חיות בשטח", הם מספרים. "מדי פעם היינו רואים שועל או תן, ויש לנו בעיה מוכרת של שפני סלע. אלא שעכשיו יש לנו כאן להקת כלבי פרא במלוא מובן המילה, כלבים שאין להם מה להפסיד והם מפחידים את כולם". התושבים מספרים כי לאחרונה הם החלו לחשוש לצאת לטיולים עם הכלבים הביתיים שלהם, מחשש שיפגשו את כלבי הלהקה.
"לא משנה כמה גדול יהיה הכלב הביתי, איזה סיכוי יש לו מול להקה פראית", הם אומרים. עוד הם מספרים כי מדי לילה מנהלים הכלבים קרבות בינם לבין עצמם, שהתושבים שומעים היטב. לא פעם הם קמו בבוקר ופגשו פגר של שפן סלע, או במקרים יותר קיצוניים - של אחד מכלבי הלהקה.
לטענתם, לא פעם הם יצרו קשר עם מוקד העירייה, ולדבריהם נציגים מטעמה אף הגיעו בניסיון ללכוד את הכלבים, אך ללא הצלחה. "מאז אין מענה לפניות שלנו", הם אומרים. "אף אחד לא חזר לפה לנסות שוב ללכוד אותם. מה יקרה אם בפעם הבאה במקום לתפוס שפן סלע הם יגיעו לאחד הילדים?"
העירייה: "בעיית הכלבים המשוטטים מוכרת לשירות הווטרינרי ומטופלת באופן קבוע. ריבוי הכלבים בשכונות נובע מהיעדר טיפול באזורים סביב העיר, אזורים שאינם באחריות העירייה. השירות לוכד כ־1,500 כלבים בשנה, מאות מהם בשכונות מזרח העיר ושכונות הקצה וימשיך לבצע פעילות לכידה באמצעים העומדים לרשותו".