1 צפייה בגלריה
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
המאבק עובר לזירה המשפטית: תושבי עין כרם והוועד המייצג אותם בתוכנית הענק מחדשים את המאבק נגד העברת מכללות צה"ל למורדות השכונה. הוועדה הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי נגד קידום הפרויקט.
בעתירה דורשים התושבים לבטל את החלטת הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית או לחלופין להקפיא את קידומה עד חודש לאחר הקמת ועדת התכנון והבנייה החדשה. המטרה, לפי התושבים - שהעירייה והוועדה המקומית החדשה יוכלו לגבש עמדה מקצועית חדשה.
כזכור, בצעד מפתיע הצליחו פעילי מטה המאבק נגד הקמת המכללות והמינהל הקהילתי יובלים לשכנע את 11 חבר מועצת העירייה לחשוב מחדש על המיזם. לפיכך בעירייה הועברה החלטה כי התוכנית לא תקודם עד לאחר הבחירות. אולם בפועל משרד הביטחון, שאינו כפוף לעירייה, ממשיך לקדם את התוכנית ואף לשלוח מודדים לשטח המדובר. למעשה, בתגובה של העירייה לאחר החלטת מועצת העירייה נמסר כי למרות ההחלטה התוכנית תקודם. הנימוק: "המכללות ישרתו מאות קצינים ובעלי תפקידים ויחזקו את צביון השכונות הסובבות אותן באחד האזורים הנגישים ביותר ויביאו לחיזוקה של ירושלים. ראש העירייה ימשיך לקדם את התוכנית להקמת המכללות".
בניגוד לעמדת ראש העירייה, מועצת העירייה גם קיבלה החלטה לאמץ את יוזמת תושבי הגבעה הצרפתית, שפורסמה במיינט ירושלים ו"ידיעות ירושלים", שלפיה יש לחזור ולבחון מחדש את התכנון המקורי להקים את המכללות במתחם פתוח בהר הצופים. לטענת ועד תושבי הגבעה הצרפתית, מדובר בחיזוק מבורך של השכונה. טענה נוספת היא כי בבחינת האלטרנטיבה של הר הצופים הושקעו בשעתו כספים רבים וגם נערכו עבודות תכנון שונות בהיקף משמעותי.
דלית ארמוזה, מחברות ועד הפעולה נגד המכללות בעין כרם, שמתמודדת ברשימתו של יוסי חביליו למועצה: "למרות הניצחון שלנו במועצת העירייה לא היתה לנו כוונה לנוח על זרי הדפנה. אנחנו פועלים שיהיה לכך גם תוקף משפטי. לכן עתרנו לבית המשפט".