1 צפייה בגלריה
הפחים במקומם החדש. צילום: פרטי
הפחים במקומם החדש. צילום: פרטי
הפחים במקומם החדש. צילום: פרטי
זה שבועות ארוכים שתושבי רחוב אלי תבין בפסגת זאב מתמודדים עם בעיה מסריחה במיוחד: העירייה הזיזה את פחי האשפה מטרים ספורים קרוב יותר לקו הבתים – מהלך שהוביל למצב תברואתי ירוד. אלא שלמרות תלונות חוזרות ונשנות, לטענת התושבים, בכיכר ספרא דוחים את החזרת הפחים למקומם.
זה תקופה ארוכה שהעירייה מבצעת שדרוג של פחי האשפה בשכונת פסגת זאב - מפחי ה'צפרדע' המסורתיים לפחים שמוטמנים באדמה. בהתאם לכך העבירו לאחרונה עובדי כיכר ספרא את פח האשפה הסמוך לאחד הבניינים ברחוב וקירבו אותו אל קו הבתים. מאז, טוענים התושבים, הם חווים מכה של צחנה, והשיא: נוכחות קבועה של חיות בר, חלקן מסוכנות.
התושבים מספרים כי עד לאחרונה הפח היה ממוקם מטרים בודדים מהמקום שבו הוא נמצא כעת, אך באזור תחום שלא איפשר מעבר חיות או ריחות אל הבתים. כעת, עם העברתו אל מתחת לבנייני המגורים לשם הקמת הפחים המוטמנים, מגיעות לחדר המדרגות שלל חיות, ובהן חתולים, כלבים משוטטים, שפני סלע ואפילו תנים, שמפזרות את הזבל – מה שמביא לעלייה קיצונית בכמות הזבובים והיתושים באזור.
"זה בלתי אפשרי", אומר אחד הדיירים. "הריח נכנס לי לתוך הבית ולאף אחד לא אכפת".
אלא שעיקר הדאגה של התושבים מגיעה מכיוון החיות שמגיעות למקום. "יש במדינה מכה של לישמניה, שנגרמת כתוצאה מעקיצות זבוב החול", הם אומרים. "מתחת לבתים שלנו מסתובבים באופן קבוע שפני סלע שנושאים את המחלה, כי יש להם זבל זמין".
הדיירים מספרים כי בשבועות האחרונים הם פנו מספר פעמים לעירייה כדי להתלונן על הריח והזבל המפוזר או על החיות שמטרידות אותם. "לזכות העירייה ייאמר שבכל פעם שפנינו אליה בעניין המפגעים הם שלחו מישהו שיטפל", אומרים הדיירים, "אבל פניות שנוגעות להחזרת הפח למקום נדחות בכל פעם מחדש. אנחנו בתקופת החגים. למה אנחנו צריכים להעביר אותה עם ריח של זבל?"
הדיירים מספרים כי הבעיה נפוצה ברחבי השכונה ולא רק ברחוב שלהם, ולטענתם היא תסתיים ברגע שיפתחו את הפחים המוטמנים לשימוש או על ידי החזרת פחי הצפרדע לאזורים המתוחמים.
העירייה: "המכולת תועתק לצד השני של הרחוב, עד להפעלת המיכלים המוטמנים".