1 צפייה בגלריה
הגן הנטוש בקטמונים. הפך לאתר בנייה. צילום: פרטי
הגן הנטוש בקטמונים. הפך לאתר בנייה. צילום: פרטי
הגן הנטוש בקטמונים. הפך לאתר בנייה. צילום: פרטי
רגע לפני הנחת המתקנים חזרה בה העירייה מהחלטתה לבנות מחדש גן משחקים מוזנח בקטמונים. כשפנו התושבים לברר את הסיבה ההחלטה נודע להם שבקרבת מקום אמורה לקום תוכנית פינוי־בינוי, ובכיכר ספרא חוששים כנרא שהעבודות יזיקו למתקנים.
כבר עשרות שנים שוכנים ברחוב רבי צדוק בקטמונים שרידיו של גן משחקים לילדים. התושבים מספרים שהם לא זוכרים מתי היו בו מתקנים בפעם האחרונה. פרט לארגז חול מטונף שחתולי השכונה הפכו אותו לבית שימוש, אי אפשר כמעט לזהות שבעבר שיחקו שם ילדים.
לפני כשנה, לדרישת התושבים ובליווי של המינהל הקהילתי דרום, החל הליך של שיתוף הציבור בנוגע לשטח הגן. התושבים קראו אז לבנות על חורבותיו גן משחקים חדש ומשודרג. במשך חודשים ארוכים נידון הנושא בוועדות העירייה, עד שקיבל לבסוף אור ירוק. בהמשך הוצאו מכרזים לקבלן המבצע ולספקי המתקנים ונבחרו אנשי המקצוע שיוציאו את הפרויקט אל הפועל.
לפני כחודש החלו החפירות בגן. במשך שבוע וחצי הן נמשכו במרץ, עד שלפתע פתאום הן נפסקו בלי כל התרעה. מאז עומד גן המשחקים כשהוא חצי חפור ולא נרשמת כל התקדמות בבנייתו.
במינהל הקהילתי הסבירו השבוע שמדובר בהוראה מפתיעה ומאכזבת של העירייה. "פתאום הם נזכרו שסמוך לגן צפוי להתקיים מתישהו פינוי־בינוי", אומרים שם. "המידע הזה היה ידוע מראש, אין תאריך לתחילת הפרויקט וזה יכול להימשך עוד שנים, אם בכלל הוא ייצא אל הפועל. מתקני המשחק כבר מחכים באיזה מחסן והתקציב אושר. למה לא לתת לתושבים ליהנות", הם תוהים. "כשהפרויקט יתחיל בסוף, היזם יקבל שטח עם גן ולכן יהיה מחויב להחזיר לתושבים גן. כל עוד לא מציבים עובדה בשטח, אי אפשר לצפות שאחרי הפינוי־בינוי יהיה שם גן".
על פי לוחות הזמנים, הגן כבר היה אמור לעמוד בשלב הזה. במקומו, מספרים התושבים, קיבלו הילדים אתר בנייה מסוכן ואכזבה בצידו.
העירייה: "העירייה פעלה כדי לתת מענה ושדרוג לגן, אך עם הכניסה לשטח עודכנו הגורמים המעורבים שהליך פינוי־בינוי יחל כבר במהלך השנה הקרובה, ולא בעוד כמה שנים כפי שתוכנן במקור.
"לאחר התייעצות של הורמים המקצועיים הוחלט כי פרויקט שיקומו יוקפא עד לסיום הפרויקט, שקיימת בו התחייבות של היזם להקצות שטח ציבורי פרטי חדש לרווחת התושבים. אנו פועלים בימים אלה להחזיר את מצב הגן לקדמותו".