1 צפייה בגלריה
הסיור. צילום: פרטי
הסיור. צילום: פרטי
הסיור. צילום: פרטי
סיור שערכו השבוע עובדי עירייה במתחם ורבורג הסעיר את הרוחות בקרית יובל. התושבים חוששים שעומדים להציב במגרש מבנים ניידים (מנ"דים) לצורך פתיחת גני ילדים עבור המגזר החרדי. בעירייה מכחישים זאת בתוקף.
שבוע אחרי הפרסום ב'בונוס' על שיתוף פעולה בין תושבים חילונים וחרדים בשכונה במאבק נגד תוכניות הבנייה במתחם ורבורג, התייצבו השבוע בכירים ועובדים מטעם העירייה לסיור בשטח המריבה. תושבים שמתגוררים בסמוך סיפרו שכשניגשו אליהם לברר את מטרת הסיור הם נענו בתשובות מתחמקות.
לדברי אחת השכנות, ביום שלישי בשבע בבוקר הגיעה למקום קבוצה של בכירים ועובדי עירייה. "מתוכן השיחה ביניהם הבנתי שיש כוונה להציב פה בשטח בקרוב מנ"דים, ובאופן אבסורדי זה קורה שבועיים לפני הדיון בוועדה שיעסוק בהתנגדויות שהגישו התושבים נגד תוכנית הבנייה במתחם ורבורג", היא אומרת. "יש תחושה שבעירייה לא מסמפטים את נושא השקיפות ושיתוף התושבים במה שמתכננים להם מתחת לבית זה ממש לא אישיו מבחינתם".
אחד הבכירים שהשתתפו בסיור היה לא אחר מאשר מנהל אגף החינוך החרדי בעירייה, איתמר בר עזר. לדברי א', תושבת השכונה, "כששאלתי את אחד הנציגים שהיו בשטח בנוגע לזהותו של בר עזר, הוא הסביר לי שהוא פה על תקן של יועץ לענייני מנ"דים. קצת מוזר שמכל בעלי התפקידים בעירייה דווקא מנהל אגף החינוך החרדי הוא האדם שיכול לייעץ בקשר להצבת מנ"דים".
נורית אופנהיימר, פעילה נגד תוכנית ורבורג, מזהירה כי "הצבת מנ"דים בשטח תיתקל בהתנגדות של התושבים מכל המגזרים. הניסיון לסכסך בין אוכלוסיות בשיטת הפרד ומשול, כמו שעשו בשנת 2008, לא יצליח". ושותפה החרדי למחאה, חייל וייל, הבהיר: "גם אם התוכנית היא להציב מנ"דים לטובת גני ילדים במגזר החרדי, אנחנו נתנגד לכל ניסיון לעשות קומבינה על חשבון התושבים".
העירייה: "בהנחיית ראש העירייה ניר ברקת אנו מקדמים במקום מזה כמה שנים תוכנית להקמת בית לחיילים בודדים, פעילות של מכינה צבאית ומבני תרבות ופנאי לצעירים ונוער. התוכנית היא חלק מרכזי במתווה ברקת לשכונות המעורבות ואין שום כוונה לשנותה. לא יוצבו במקום מנ"דים לשימוש מוסד חינוכי חרדי. זה שקר וכזב".