1 צפייה בגלריה
גביש. "אתגעגע לאווירה בחדר המורים". צילום: רפי קוץ
גביש. "אתגעגע לאווירה בחדר המורים". צילום: רפי קוץ
גביש. "אתגעגע לאווירה בחדר המורים". צילום: רפי קוץ
נשארת בשכונה: נורית גביש, המנהלת המיתולוגית של מקיף גילה שפרשה השנה, תעבור לנהל את מדעים ואומנויות גילה. המטרה היא להחזיר את היציבות למוסד החינוך, לאחר שלא פחות משלושה מנהלים עזבו אותו בתוך פחות משנה.
השנה האחרונה היתה מטלטלת במיוחד עבור 'מדעים ואומנויות גילה', כשפרט לשלושת המנהלים עזבו גם מספר מורים את מוסד החינוך, שנקלע לקרבות קשים בין חלק מההורים לצוות החינוכי.
עשרות הורים שביקשו להעביר את ילדיהם והעובדה שלא תיפתח שכבה א' בשנה הבאה עקב חוסר רישום, הביאו את מינהל החינוך בעירייה (מנח"י) לחפש פתרון, רגע לפני שבית הספר מתפרק ונסגר. לבסוף החליטו לגייס את המנהלת הוותיקה, שהיתה אמורה להיכנס לתפקיד מינהלתי בעירייה. גביש, שעבדה במקיף גילה 34 שנה, תתמנה ליו"ר הוועד המנהל ותנסה לעשות סדר בבלגן. "אף דלת של כיתה לא תיפתח על ידי הורה", היא מבטיחה.
הוועד המנהל הוא גוף ייחודי שהוקם במיוחד עבור בית הספר ויאגד תחתיו את הצוות החינוכי, המינהל הקהילתי, מנח"י ומשרד החינוך. יש לציין כי מנח"י ומשרד החינוך עדיין פועלים כדי למנות מנהל קבוע למוסד החינוכי, שבשלב הראשוני יעבוד בצמוד לגביש.
המנהלת הוותיקה תקבל סמכויות נרחבות וגיבוי מלא ותנסה לשקם את בית הספר למען עתיד השכונה. "אני מתכוונת להיכנס חזק לתוך הנושא", היא אומרת השבוע. "34 שנים ניהלתי את המקיף בגילה. אני מכירה פה את כולם והולכת ליישם את השיטות גם על מדעים ואומנויות".
היו טענות בעבר על התערבות גסה של ההורים. "לא יקום ולא יהיה. אנחנו נשים גבולות ונשנה את התרבות בבית הספר. אם יהיה צורך אף נוציא צווי הרחקה להורים שישפילו ויפגעו במורים".
איך את מתכוונת לשקם את בית הספר? "אני רוצה שמקיף גילה, שקולט בסופו של דבר הרבה תלמידים מבית הספר הזה, ייקח חסות. זה עבד במקומות אחרים בעיר ואין סיבה שזה לא יעבוד פה. אני הולכת ליישם את שיטת הניהול שלי על המוסד החינוכי הזה, בדיוק כפי שעשיתי במקיף גילה. אני הרי מכירה את כל ההורים פה, ישבתי איתם שנים באסיפות ושיתפנו פעולה כל הזמן. אין סיבה שזה לא יקרה גם כאן".
מנח"י: אנו גאים ומברכים על כך שגביש נענתה למשימה ותוביל את הליך הצמיחה של בית הספר גילה מדעים ואומנויות".