1 צפייה בגלריה
הכלבים המשוטטים. צילום: שלומי הלר
הכלבים המשוטטים. צילום: שלומי הלר
הכלבים המשוטטים. צילום: שלומי הלר
הכלבים שמאחדים את היהודים והערבים: תושבים בנוף ציון ובג'בל מוכבר הצמודה פועלים לאחרונה נגד אויב משותף בדמות להקת כלבים משוטטים שאינם מהססים לתקוף בני אדם. עיקר החשש הוא בשעות החשיכה, אז ממעטים התושבים לצאת מבתיהם.
"הלהקה מתפצלת בשעות היום בין רחובות השכונה ואפשר להיתקל בכלבים בכבישים ובמדרכות", מעיד אחד התושבים הערבים. "בשעות הערב והלילה זה כבר הופך לסיוט. הם מתקבצים יחד ומסתובבים בין חצרות הבתים ונובחים לאורך כל שעות הלילה. אני לא נותן לילדים שלי לצאת מהבית בשעות הערב רק מהפחד שיקרה להם משהו".
תושבת מהשכונה היהודית הצמודה: "עד לא מזמן גן המשחקים ברחוב שלנו היה שוקק ופעיל בשעות הערב. לאחרונה יש חשש גדול מהכלבים המשוטטים. זו מצוקה זהה לכל תושבי האזור, ערבים ויהודים כאחד. בחודש האחרון רוב תושבי השכונה נאלצים לסגור את החלונות במשך הלילה בשל נביחות הלהקה, אחרת מאוד קשה לישון".
החשש מהתקיפה הביא לפנייה של התושבים לעירייה בדרישה שתלכוד את הכלבים המשוטטים. "הם לא מחוסנים, ורק בשבוע שעבר ניסו לתקוף ילד. הם רצו אחריו באמוק, זה היה כמו סרט אימה. למזלנו דיירים באזור הצליחו להבריח אותם. בפעם הבאה זה עלול להסתיים במוות".
התחושה של הזנחה ושל חוסר מענה מצד העירייה קיימת בשני צידי המתרס הפוליטי. "תופעת הכלבים המשוטטים חייבת לקבל פתרון מיידי מהעירייה", אומר מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים'. לדבריו, "עיקר הבעיה בשכונות מזרח ירושלים, שם ההזנחה היא רבה. צריך לחזור ולומר - לסביבה אין גבולות. הזנחה במזרח העיר תביא למפגעים תברואתיים במערבה".
העירייה: "בניגוד לטענות, בעיית הכלבים המשוטטים בשכונות הקצה מוכרת לשירות הווטרינרי ומטופלת באופן קבוע. עקב היעדר טיפול של רשויות המדינה בהתרבות הכלבים המשוטטים בשטחים סביב העיר חודרים מאות כלבים משוטטים לשכונות הקצה ומסכנים את בטחון התושבים ובריאותם. השירות הווטרינרי לוכד כלבים משוטטים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, הן באופן יזום והן בעקבות פניות הציבור. ניתן להודיע מיידית למוקד 106 בכל אירוע של כלב משוטט.
"בנוסף, השירות הווטרינרי החל להפעיל לאחרונה צוות לוכדים, שמשתמש ברובה חיצים ללכידת כלבים משוטטים בכל רחבי העיר ופועל בעיקר בשכונות המזרחיות.