1 צפייה בגלריה
מרכז הרך בגילה. צילום: פרטי
מרכז הרך בגילה. צילום: פרטי
מרכז הרך בגילה. צילום: פרטי
האבסורד של העירייה: מרכז פעילות לילדים עד גיל שש בקרית יובל אינו כולל שביל גישה לעגלות. התוצאה: עשרות הורים שנאלצים לטפס עשרות מדרגות עם עגלה.
המרכז לגיל הרך 'קרוסלה' משרת עשרות ילדים בגילאי אפס עד שש. הוא מכיל משחקייה, ג'ימבורי, חדרי למידה ועוד. המקום מארח הרצאות להורים לאחר לידה ומקיים פעילויות עבור המשפחות הצעירות. אולם נראה שמי שתכנן את המרכז, שנמצא תחת פיקוח של עיריית ירושלים, לא חשב לעומק על הקהל שיפקוד אותו.
כדי להגיע למרכז יש לטפס 33 מדרגות, כאשר אין במקום מעלית או שביל גישה עבור עגלות ילדים. "אני מאוד שמחה שהמרכז הזה קיים. הוא באמת מציע עזרה להורים צעירים", אומרת תושבת השכונה ואם לפעוטה. "אבל איך לא חשבו על דבר בסיסי כמו שביל לעגלות?"
ההורים טוענים כי המסע המפרך בדרך למרכז מוציא מהם לעיתים את כל הכוחות. "לפעמים אני מגיעה עם הילדה אחרי העבודה, וזה לא קל להרים עגלה עם תינוקת בכל המדרגות האלה", אומרת אחת האימהות.
מי שהחלה לטפל בנושא לאחרונה היא חברת המועצה עינב בר כהן ('התעוררות'). "נדהמתי לגלות כי שביל הגישה למרכז אינו נגיש לעגלות ואף מסכן את הילדים והוריהם", אומרת חברת המועצה, שהגישה שאילתה שתעלה בישיבת המועצה הבאה. "יש לפתור סוגיה זאת בהקדם. על עיריית ירושלים לקחת את נושא הנגישות בצורה רצינית יותר ולהשקיע בכך משאבים רבים".
העירייה: "לא הגיעה אלינו כל פנייה בנושא. יחד עם זאת מנהלת המחלקה לנגישות בעירייה תתאם פגישה עם הפונים במקום, לצורך מציאת פתרון הולם ככל הניתן בהתאם לקריטריונים והתנאים בשטח".