1 צפייה בגלריה
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
תושבי משכנות האומה. צילום: רפי קוץ
הורי גני הילדים במתחם הסמוך לחניון בית החייל במשכנות האומה, שלחו לעירייה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. הסיבה לטענתם: "עבודות חציבה אינטנסיביות בצמוד לגן הילדים, באופן שמייצר מפגעים והפרעה לפעילותו התקינה של הגן".
המכתב, שנשלח אתמול (ד') ע"י עו"ד דן שמחה רוטמן, מביא את ציטוטי בית המשפט בתביעה הקודמת: "הובהר בתגובות המשיבים (העירייה וחברת מוריה) כי עבודות החפירה והחציבה, שהן מטבע הדברים העבודות הארוכות, המרעישות והמזהמות ביותר, כבר הסתיימו, כך שנכון לעכשיו נותרו לביצוע עבודות של הנחת מצעים וסלילת אספלט".
לטענת יו"ר ועד ההורים בגן בשכונה, יהונתן בלום, הוא הופתע לגלות היום שבמקום מתבצעות עבודות חפירה מאסיביות. "הגעתי לחניון והופתעתי לגלות שקורה שם משהו הפוך ממה שדיברה עליו העירייה בבית המשפט. לא רק עבודות אספלט - אלא עבודות קדיחה וחפירה".
עוד טוען בלום כי כאשר החל לתעד את עבודות החפירה בטלפון שלו, ניגש אליו מנהל האתר והתנהג אליו בצורה תקיפה: "הוא צעק עלי שאסור לי לצלם כאן ואף התקרב כדי להוריד לי את המצלמה. אמרתי לו שזאת זכותי המלאה לצלם והוא לא קיבל את זה".
כאמור בעקבות המקרה דרש עו"ד רוטמן מהעירייה את הפסקת העבודות לאלתר, אחרת יפנה בבהילות לבית המשפט. "ככל שהעבודות לא יופסקו לאלתר, בכוונתי לפנות עוד היום לבית המשפט בהודעת עדכון ובבקשה לחידוש צו הביניים".
העירייה: "מי שאינו איש מקצוע עלול אולי להתבלבל באבחון סוגי עבודות תשתית, אולם העבודות היחידות המתבצעות בימים אלו בחניון בית החייל הן עבודות להנחת מצעים וסלילת אספלט, ולא כל סוג עבודה אחרת.
"ביחס להתנהלות מנהל העבודה – אנו כרגע עורכים בדיקה בעניין הטענות שהועלו על ידי יונתן בלום.
"עם זאת, יש לציין כי מדובר באתר בניה ובשטח עבודות מגודר שאין אפשרות להסתובב בו באופן חופשי וזאת מטעמי בטיחות. במידה ונציג מטעם התושבים מבקש לערוך סיור בשטח כמובן שניתן לארגן זאת בתיאום".