1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
הורים בגן טרום חובה בהר חומה השביתו היום (ד') את הלימודים במחאה על אלימות מצד מספר ילדים בגן ועל כך שלטענתם העירייה לא מתגברת את צוות ההוראה כנדרש. "לא דואגים לנו, מדובר בכאוס מוחלט", אומרת אחת האמהות לחדשות מיינט.
עשרות הורים החליטו בצעד יוצא דופן להילחם באלימות שמשתוללת לטענתם בגן של ילדיהם. מדובר בגן טרום חובה בו לומדים ילדים בגילאי 3-4. לטענת ההורים, ישנם מספר ילדים שנוהגים באלימות כלפי ילדים אחרים בגן ואף כלפי צוות ההוראה, ולמרות שלטענתם העירייה מודעת לבעייתיות של הגן- היא אינה פועלת על מנת לשפר את המצב.
"אנחנו מודאגים וחשים שזנחו אותנו השנה, לא דואגים לנו", אמרה לימור ברקת, אם לאחת הילדים בגן, "ההורים לחוצים וממתינים שהילדים יחזרו הביתה בשלום. יש בכל בוקר תחושה ששולחים את הילדים לשרוד ולהילחם בשדה הקרב במקום לשלוח אותם למקום מהנה".
לטענת ברקת, הבעיה נעוצה במספר ילדים שבאופן קבוע מתנהגים באלימות ומשבשים את שגרת הלימודים. "ברוב המקרים האלימות מופנית כלפי הילדים האחרים. הם מגיעים הביתה עם פצעים וחבלות. בחלק מהמקרים האלימות אף מופנית כלפי הצוות החינוכי, שלא כל כך יכול להתמודד עם אלימות מצד ילדים בני 4".
עוד טוענת ברקת כי למרות המצב הבעייתי, ולמרות שהתריעו מספר בפעמים בפני העירייה על האלימות בגן, יש להורים תחושה שהעירייה לא עושה מספיק על מנת למגר את האלימות. "הרבה פעמים קורה שחסר סייעת והעירייה מודעת לזה, אך בכל זאת היא לא שולחת מחליפה כפי שנדרש. לעיתים אף הגננת חולה ואנחנו מודיעים לעירייה - וכלום. אין פיקוח רציני על הגן, אין תגבור של הצוות החינוכי, אין שום רצון לפתור את הבעיות שלנו".
לפיכך, החליטו ההורים על צעד משמעותי של השבתת הלימודים. "השבתת הגן היא הצעד הנכון, אנחנו מאמינים שככה ישמעו אותנו. הגענו למצב שבו הילדים מבקשים לא ללכת לגן וחוזרים מתוסכלים הביתה", מסכמת ברקת, "אנחנו דורשים שישלחו סיוע בכל יום, שהפיקוח יהיה צמוד".
העירייה: "בשל יציאתה של אחת מעובדות הגן לחופשה בת מספר ימים, כפי שהיא זכאית על פי חוק, נוצר מחסור זמני בכוח אדם בגן. מינהל החינוך מחוייב לכך שעם חזרת הגן לשגרת הלימודים, הגן יאויש על ידי כלל אנשי הצוות הנדרשים.
"מינהל החינוך מגנה מכל וכל אלימות במוסדות חינוך מכל סוג שהיא, ומוביל צוותים מקצועיים הפועלים למיגור התופעה. יש לציין כי תתקיים בקרוב פגישה בין נציגי העירייה להורי הגן וצוות הגן ואנו בטוחים שפגישה זו תסייע".