1 צפייה בגלריה
גני ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גני ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גני ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
עשרות הורים בגוננים זועמים על העירייה. הסיבה: אף על פי ששנת הלימודים מתקרבת לסיומה, כ־60 ילדים טרם שובצו לגנים לשנה הבאה. "אנחנו עדיין לא יודעים איפה הילדים שלנו ילמדו. איך אפשר להתנהל ככה?" תוהה אחד האבות.
שני גני ילדים בגוננים נמצאים בשבועות האחרונים בעין הסערה. כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות ירושלים", העירייה מתלבטת אם להעביר אותם למתחם הגנים החדש שייפתח בשכונה. אך ההורים מתנגדים בטענה שבמקום אין תשתיות תחבורה ראויות והדבר יגרום לפקקים כבדים בשעות הבוקר.
כעת מתברר כי ההתלבטות של העירייה מביאה לסחבת בשיבוץ הילדים, כאשר כ־60 מהם עדיין לא שובצו לשנת הלימודים הבאה. "אי אפשר לתת לנו להיות בחוסר ודאות במשך כמה חודשים", אומר גדי אורבך, תושב השכונה ואב לאחד הילדים בגן. "אנחנו לא יודעים מה גורם לעירייה להתמהמה, אבל צריך לשים לזה סוף".
לטענת אורבך, כשההורים רשמו את הילדים לגן הם לא ידעו שהוא עלול לעבור מקום. "אני יודע על הרבה הורים שלא היו רושמים את הילדים שלהם לגן הזה אם הם היו יודעים שהוא יעבור למתחם החדש", הוא אומר. "צפויים שם עומסים אדירים בשעות הבוקר, וזה משנה את כל התוכניות".
ההורים דורשים מהעירייה להגיע להחלטה בזמן הקרוב ולאפשר להם לפנות למקומות אחרים, במידת הצורך, כדי לשבץ את ילדיהם. "אי אפשר לקבוע עובדות בשטח בלי להתחשב בהורים", הם אומרים. "אם הם מעבירים את הגן - הרבה הורים ירצו לעזוב. הם צריכים לתת לנו את האפשרות לעבור לגן אחר, ובכלל, הם צריכים כבר להגיע להחלטה ולשתף אותנו".
העירייה: "לאור הגידול המשמעותי במספר המשפחות שעברו בשנה האחרונה לשכונת גוננים, החלטנו על הקמת גן ילדים נוסף לרווחת התושבים. השבוע אותר מבנה חדש לגן, ובשבוע הקרוב יחלו השיפוצים על מנת להכינו לשנת הלימודים הקרובה. בשבוע הקרוב גם תועבר הודעה מסודרת על שיבוץ להורים שנרשמו לגן".