פטנט ירושלמי להארכת פקקים? תושבים בנחלאות ושערי חסד טוענים כי בחודש האחרון העירייה גרמה לפקקים באזור להפוך בלתי נסבלים. מתברר כי לפני כחודש הוצב רמזור חדש ברחוב קק"ל, אלא שהדבר לא רק שלא הקל על העומס בדרך, אלא אף הגביר אותו משמעותית.
1 צפייה בגלריה
פקק טיפוסי רחוב קק"ל. "התחושה היא של אטימות מצד העירייה"
פקק טיפוסי רחוב קק"ל. "התחושה היא של אטימות מצד העירייה"
פקק טיפוסי רחוב קק"ל. "התחושה היא של אטימות מצד העירייה"
(צילום: פרטי)

"אנחנו פשוט נצורים בשכונה"

" אני גר בשכונה 20 שנה ואף פעם לא ראיתי פקקים כאלה", אומר י', תושב שערי חסד, "בשבוע שעבר הייתי עד לאמבולנס שרצה להיכנס לרחוב רמב"ן והוא לא הצליח כי הכל היה פקוק עד אפס מקום. זה היה ממש הזוי - לא היה מקום לפנות לו, ולא ידענו לאן לזוז. אני עליתי על אי תנועה כדי לפנות מקום כלשהו. בסוף הצלחנו לפתור את העניין כשכל הרכבים בנתיב שלנו עברו לנתיב המקביל. היה פשוט בלאגן לא נורמלי. אני מקווה שהם הספיקו להגיע לחולה בזמן".
לטענת התושב, הוא פנה מספר פעמים למוקד 106, שם אישרו את קבלת התלונה, אך בפועל דבר לא השתנה. זואי צ'צ'יק המתגוררת ברחוב נרקיס שבשכונת שערי חסד, עברה לפני כשנה תאונה, המגבילה את יכולת הניידות שלה. "אנחנו פשוט נצורים בשכונה", היא אמרה השבוע, "בצומת קק"ל-אוסישקין יצרו פקק שמתרחב לממדים עצומים. להיכנס מהשכונה או לצאת ממנה, או אפילו לעבור בתוכה, בלתי אפשרי. הצירים חסומים ואנשים עומדים בפקק הרבה מאוד זמן.
"הבוקר לקח לבעלי 45 דקות רק כדי להוריד את הבת שלי בגן שנמצא ברחוב אברבנאל, מרחק חמש דקות נסיעה. בשעות השיא עומדים ברמזורים במשך דקות ארוכות בלי לזוז. אין גם גישה לשכונה מרחובות סמוכים כך שאין דרכים חלופיות. השארנו תלונה במוקד 106 מספר פעמים, יש שכנים שפנו ישירות אל ראש העירייה והתגובה שקיבלנו היא 'הנושא בטיפול ונחזור אליכם בהקדם'.
"כך יצא כי ללא שום הודעה מוקדמת, אנשים נאלצים להתמודד עם קושי בדרכי הגישה אליהם הביתה. מעבר לזה - יש בשכונה בית אבות שנקרא 'בית בלב' וחס וחלילה, אם יהיה צורך באמבולנס בשעות העומס, אני לא רוצה לחשוב מה יהיה. התחושה היא של אטימות מאוד קשה מצד העירייה".
מהעירייה נמסר: "הרמזור המדובר הותקן לבקשת המינהל ובתיאום איתו. בנוסף, ביצעה העירייה פעולות לשיפור זרימת התנועה. יחד עם זאת, לעיתים מתבצעת חסימה של הצומת על ידי נהגים החולפים במקום ואלו גורמים לעומסים. העירייה בוחנת בימים אלו פתרונות אכיפתיים שונים לטיפול בסוגיה זו והכל תוך תיאום עם המינהל הקהילתי".
פורסם לראשונה: 08:14, 27.06.22