עוד מסגרת חינוך חילונית נסגרת בעיר הבירה: תושבים חילונים בגבעת מרדכי שילדיהם לומדים בגן טנא, נדהמו לגלות כי בעקבות התחרדות השכונה המקום ייסגר בשבוע הבא, עם תום שנת הלימודים. משמעות הדבר היא שהילדים, בגילים 6-3, ייאלצו לעבור בחודש ספטמבר את המשבר שמלווה כל ילד שמתחיל ללמוד במקום חדש.
2 צפייה בגלריה
גן טנא. לא כל כך נעים לראות גן שכמעט סגור
גן טנא. לא כל כך נעים לראות גן שכמעט סגור
גן טנא. לא כל כך נעים לראות גן שכמעט סגור
(צילום: פרטי)

ההורים ניסו להתנחם בעובדה שלפחות קייטנת החופש הגדול תפעל בגן, שברחוב הלר 5, כסדרה. אלא שבימים האחרונים הם קיבלו הודעה כי הקייטנה בוטלה ועליהם לרשום את הילדים למקומות אחרים.
2 צפייה בגלריה
התופעה מתרחבת
התופעה מתרחבת
התופעה מתרחבת
(צילום: mynet)

אם לילדה בגן אמרה השבוע: "את ההודעה על סגירת הגן קיבלנו רק בחודש מאי. ההחלטה על ביטול הקייטנה הגיעה עכשיו, וזה לא ברור לנו, משום שהגן פעל השנה עם מספר קטן מהמקובל, וגם הצהרון. ההחלטה לאפשר את הפעילות עם 15 ילדים היתה של העירייה, לכן אין סיבה שפתיחת הקייטנה לא תאושר. לא ייתכן שבתוך פחות מחודשיים ילדינו יעברו טלטלה כפולה - גם להיות בקייטנה בגן שאינם מכירים וגם להתחיל גן חדש".
בשנים האחרונות מתרחבת התופעה שבמסגרתה העירייה מתכננת לסגור גנים חילוניים. בין השאר הדבר קרה ב־2020 ברמת שרת, ב־2021 ברמות, ובשנה הנוכחית נוצרו מאבקים בנושא זה בפסגת זאב ובמלחה.
מהעירייה נמסר: "לפנים משורת הדין, ואף על פי כן שהמספר המינימלי לפתיחת קייטנה הוא 25, הוחלט לפתוח את הקייטנה כסדרה עם 15 הילדים הנרשמים".