מה יעלה בגורל גבעת התורמוסים או בשמה העממי 'מצפתל'? סגן ראש העירייה יוסי חביליו הגיש בקשה לראש העירייה משה ליאון לקיים דיון חוזר בתוכנית בהרכב של כל חברי מועצת העירייה. זאת על בסיס סמכות שניתנת לכל חבר מועצה בנוגע לתוכניות שנידונות בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. חביליו בעצמו הגיש לוועדה המקומית התנגדות לתוכנית, וכך עשו עוד מאות תושבים ירושלמים, תושבי ארמון הנציב ונציגים של ארגונים ירוקים שונים. אך כפי שפורסם ב-mynet ו'בונוס', הוועדה החליטה שלא לשמוע את המתנגדים עצמם אלא לדון בהתנגדויותיהם הכתובות בלבד.
2 צפייה בגלריה
התצפית מגבעת התורמוסים
התצפית מגבעת התורמוסים
התצפית מגבעת התורמוסים
(צילום: אדווה חולי)

מי הזיז לי את הוועדה

מקרה חריג נרשם כאשר חבר המועצה יהודה בן יוסף היה אמור לייצג לבדו את עמדת התושבים, לנוכח מעורבותו והיותו בעבר יו"ר המינהל הקהילתי של ארמון הנציב. אך בסופו של דבר בן יוסף לא נכח בישיבה המדוברת, שכן מסיבה לא ברורה הוזזה שעת הדיון מבלי שהוא עודכן על כך.
הוועדה המקומית החליטה לדחות את מרבית ההתנגדויות אך לאמץ החלטה המצמצמת את היקף הבנייה. היא שמה דגש על הנמכת הבולטות של התחנה בסביבה כדי למזער את הנזקים הצפויים.
2 צפייה בגלריה
הדלקת נרות אחרונה בגבעה? 'מצפתל' השבוע
הדלקת נרות אחרונה בגבעה? 'מצפתל' השבוע
הדלקת נרות אחרונה בגבעה? 'מצפתל' השבוע
( צילום: פרטי)

כעת כל התוכנית להעתיק את תחנת המשטרה 'עוז' למיקום מעורר המחלוקת תידון מחדש בעירייה, ותיערך הצבעה שבה יוכלו להשתתף כל 31 חברי המועצה ולא רק מי שמכהן כחבר בוועדה המקומית. התוכנית בגבעת התורמוסים תופסת שטח של מספר דונמים ומתוכנן עליה מבנה ששטחו יגיע ל־3,500 מ"ר. בנוסף וללא קשר לדיון החוזר, בוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוחלט עוד להוריד מסדר היום את הדיון בתוכנית שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, וייקבע עבורו מועד חלופי.