הורים בנווה יעקב זועמים על העירייה מפני שזו לא דאגה להציב שומר בכניסה למוסדות חינוך חדשים. מה שמדהים עוד יותר הוא שמדובר בתלמידים בחינוך המיוחד שזקוקים להשגחה מיוחדת. מתברר שלפני ארבעה חודשים, עם תחילת שנת הלימודים, נחנך קומפלקס חדש בפינת הרחובות זווין וניימן, ובו ארבעה בתי ספר. לטענת ההורים, רק בכניסה לאחד המוסדות יש אבטחה, אך בדרך המובילה לשלושת האחרים, יש שער ללא שומר.
1 צפייה בגלריה
השער הפתוח בכניסה. "כל אחד צריך לשאת בעול של השני"
השער הפתוח בכניסה. "כל אחד צריך לשאת בעול של השני"
השער הפתוח בכניסה. "כל אחד צריך לשאת בעול של השני"
(צילום: פרטי)

"שלושה ילדים ברחו"

"לא ייתכן שתקופה כזו ארוכה לא תהיה אבטחה", אומרת דבורה, אם לילד הלומד במקום. "יום אחד המורה התקשרה כדי להגיד לי שהבן לא הגיע. הוא סיפר שהוא הלך לחנות, לטייל. השער היה פתוח אז הוא יצא. מדובר גם בחציית כביש ראשי וגם ללכת בחוץ על דעת עצמו, בילד על הספקטרום.
"אנחנו לא יודעים כמה זמן הוא היה בחוץ. בגלל שהבן שלי לא ברח באותו השבוע, אז קנו לו פרס. ממש נחמד. כשבועיים קודם לכן שלושה ילדים ברחו מבית הספר, ומדובר בילדים מיוחדים, אז זה מסוכן".
האם טוענת כי מכיוון שהצוות החינוכי לא יכול לכפות על העירייה להציב שומר, היה מקרה בו ילדים רבים נענשו, בניסיון להרתיע אותם. "בתגובה ל'בריחה' הכיתה מקבלת עונש שלא לצאת להפסקות. אבל זו הבעיה של בית הספר בעצם. הילדים לא אשמים בגלל התקלה הזו. כשאמרתי את זה למורה, היא אמרה לי 'כל אחד צריך לשאת בעול של השני'".
"על בסיס יומיומי רואים ילדים שיוצאים מהמקום. פניתי להרבה, כגון אל יהודה פרוידיגר, מחזיק תיק צמי"ד בעירייה. פניתי גם אל העירייה בעצמי - העבירו אותי מאחד לאחד, עברתי בכל הקומות, ופגשתי מישהו שאמר שהוא דואג לזה. העליתי את זה בכל פורום הורים אפשרי, ובכל פעם אמרו לי שיטפלו בזה, אבל לא מטפלים".
מהעירייה נמסר: "נדרשה הסדרת תקן מול משטרת ישראל והדבר בוצע בימים האחרונים. עד להסדרה, שער הכניסה לאגף נותר סגור לאורך יום הלימודים והיתה נוכחות של צוות סיור מאגף בטחון בעירייה. באשר למקרה המדווח של יציאת תלמידים, הדבר בוצע דרך פרצה בגדר בית הספר, במהלך ההפסקה והם אותרו תוך דקות ספורות בקרבת המוסד החינוכי. האירוע תוחקר והפרצה בגדר נחסמה".