הם חיים כבר חודשים בתוך ענני אבק, הדרכים הצרות בשכונתם מלאות בטרקטורים ושאר כלים כבדים, ועכשיו עם פתיחת שנת הלימודים חוששים בקרית משה ובגבעת שאול: העבודות הרבות באזור עלולות לגרום לאסון בנפש.
1 צפייה בגלריה
כך זה נראה בכנפי נשרים. מסלול מכשולים
כך זה נראה בכנפי נשרים. מסלול מכשולים
כך זה נראה בכנפי נשרים. מסלול מכשולים
(צילום: פרטי)
החשש הזה עלה בפגישה שקיימו עשרות רבות של תושבים עם חבר מועצת העירייה יוסף שפייזר. לדברי התושבים, סוגיית ליקויי הבטיחות סביב עבודות הרכבת הקלה בשכונה בכלל ובפנייה לרחוב נג'ארה מרחוב כנפי נשרים בפרט - מטרידה כל מי שגר באזור. הטענה: מדובר ברחוב עמוס באוטובוסים, רכבים וכלים כבדים של הפרויקט, ובמקביל המוני ילדים אשר עוברים שם בדרכם למוסדות החינוך באזור.

פחד יומיומי

התושבים טוענים כי הפחד שיקרה משהו בגלל סכנת הנפשות בכבישים הללו הוא יומיומי. לדבריהם, הם כבר התריעו על המדרכות הצרות שאינן מאפשרות מעבר בטוח להולכי הרגל והתלוננו על חוסר באכיפה העירונית לשמירה על הבטיחות במהלך העבודות. כמו כן התושבים הצביעו על בעיות של רעש מעבר לשעות המותרות (לעיתים עד חצות הליל) בגלל אותן עבודות. טענה נוספת שעלתה היא בעיית החניה שנוצרה בשכונה בעקבות העבודות. התושבים מרגישים שעד כה כל ניסיונותיהם לדבר ולמצוא פתרונות עלו בתוהו.
כמו כן התושבים התלוננו בנושא של צביון השכונה והשינוי שהולך לחול בה בשל עלייה במספר התושבים בעקבות בניית רובע א', שמכונה מתחם המקשר. מדובר במיזם ה'פנוי־בינוי' הראשון בעיר, שיזרים מאות משפחות לשכונה, וכן במכירת שטחה של מאפיית אנג'ל המיתולוגית, שעתיד להפוך למתחם של בנייני ענק ולאזור של תעשייה ומסחר. התושבים טוענים כי השכונה תהפוך לאי שמוקף בבנייני ענק, זיהום אוויר וכבישים מהירים. כמו כן עלתה השאלה באשר לתוכנית למניעת קריסת התשתיות בשכונת קרית משה לנוכח הצפי לגידול האוכלוסייה בעקבות הפרויקטים הרבים שנבנים סביבה.
מהעירייה נמסר: "עבודות התשתית של הרכבת הקלה בשכונת גבעת שאול מבוצעות בהתאם להיתרים ועל פי דין. המדרכות הזמניות, שנמצאות בסמוך לתוואי העבודות, עומדות בתקן הנדרש. בימים אלו מבוצעות באזור עבודות פיתוח הכוללות, בין היתר, טיפול במפגעים אפשריים וסלילת אספלט, וזאת לטובת בטיחותם של כלל משתמשי הדרך. העבודות במקום מתבצעות בשעות המצוינות בהיתר, תוך שמירה על נוהלי הבטיחות, ומלוות בהליכי שיתוף ציבור ובליווי של צוות קשרי קהילה, שנמצא בקשר רציף עם התושבים. ככל שמתגלים תקלות ומפגעים נקודתיים בשטח הפרויקט, מוזמנים התושבים לפנות למוקד העירוני והללו יטופלו באופן מיידי".