הפגיעה הכפולה בניצולות השואה: קבלן משנה שהחל לשפץ את הבניין שבו פועל מועדון מופ"ת בגבעת שאול, עשה זאת עם פיגומים ללא מעקה ולפי מפקח בנייה במחוז, גרם סיכון לבאי המועדון. בעקבות ביקורת של המפקח הוצא למקום צו סגירה מיידי. כעת, לניצולות אין מועדון על להודעה חדשה.
2 צפייה בגלריה
מבנה המועדון בגבעת שאול
מבנה המועדון בגבעת שאול
מבנה המועדון בגבעת שאול
(צילום: פרטי)

במשך שנים פועל מועדון מופ"ת בגבעת שאול למען ניצולות שואה קשישות, ומציע להן פעילויות חברתיות שלוש פעמים בשבוע. המועדון שוכן בקומת הקרקע של מבנה מגורים, בו החלו לאחרונה עבודות להקמת מרפסות עבור הדירות של הבניין.

סיכון למבקרים

יזם הפרויקט שכר קבלן משנה שהחל לעבוד במקום עם פיגומים שהינם ללא מרפסת או מעקה. אחד מבני המשפחה של הקשישות שהבחין בנעשה, פנה אל משרד העבודה והרווחה ומפקח בנייה מחוזי שהגיע מטעם המשרד נתן למקום צו סגירה מיידי, לרבות המועדון.
בדו״ח שהגיש לעירייה, כתב המפקח: ״הכניסה למועדון (הקשישים) עוברת בכניסה צרה מתחת ובסמוך למבנה הפיגומים, שעליהם חומרים כבדים כגון ברזלים. בזמן התצפית נצפו עובדים על הפיגומים כאשר אין מסביב מרפסת, מעקה או רשת שתמנע נפילה אפשרית של עצמים ואחרים כלפי מטה. נראה כי במצב דברים זה יש סיכון לבאי המועדון ביציאתם וחזרתם. לכאורה מצב דברים זה בו הבטיחות לכאורה אינה מושגת - יכול להוות אירוע מסכן חיים״, קבע הפקח.
לפי הנהלת המינהל הקהילתי הבעיה שאין מקום חלופי לקיים בו את הפעילויות עבור הקשישות שנותרות בביתן בחוסר מעש. "אלו הן פעילויות שמהוות עבורן "חמצן חברתי" של ממש בייחוד בשל העובדה שרבות מהן חיות בגפן, כך אומרים במינהל וכן טוענים כי ניתן היה להמשיך את פעילות המועדון לו רק היו מסדירים את ענייני הבטיחות באופן שלא יסכן את מי שעובר תחת הבניין.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה אבישי כהן
חבר המועצה אבישי כהן
חבר המועצה אבישי כהן
(צילום: שרון גבאי)

״לא ייתכן שניצולי שואה ייאלצו להיפגע מבנייה מסכנת חיים", אומר חבר המועצה אבישי כהן, "עברנו שנה קשה של אסונות בגלל חוסר תשומת לב, ואסור לנו לשתוק לנוכח מצבים אלו".