ב'מעלה הזיתים', השכונה שבה מתגורר סגן ראש העירייה אריה קינג, יוקם מועדון נוער בעלות של ארבעה מיליוני שקלים. לנוכח המחסור האדיר במעודוני נוער בעיר חברת המועצה לורה ורטון זועמת על ההחלטה. "דרשתי לבדוק איך זה שדווקא השכונה שבה מתגורר קינג תקבל מועדון שכזה, אף שהיא קטנה יחסית".
1 צפייה בגלריה
חנוכת מעלה הזיתים. דרישה לבדיקת השיקולים שהובילו להקמת המועדון
חנוכת מעלה הזיתים. דרישה לבדיקת השיקולים שהובילו להקמת המועדון
חנוכת מעלה הזיתים. דרישה לבדיקת השיקולים שהובילו להקמת המועדון
(צילום: חיים צח)

על פי נתונים של הרשות המקומית, בכל העיר יש רק שבעה מועדונים לקידום נוער כמו כן במזרח העיר יש שלושה נוספים. לעומת זאת, ב־25 שכונות חסרים מועדוני נוער, אף שבעשר מהן נקבע כי הקמתם היא צורך 'חיוני'.
מתברר כי בעירייה דאגו לוודא כי מי שאינם מתגוררים בשכונה לא ממש יוכלו ליהנות מהמועדון, ולכן נקבע כי ההשתתפות בפעילויות שייערכו במקום מיועדת לתושבי המתחם שיש להם חניה פרטית. במילים אחרות, בעיקר הילדים של כמאה המשפחות שגרות במעלה הזיתים יורשו להיכנס. לשם השוואה, במזרח העיר מתגוררים כ־360 אלף איש ועבורם נבנו כשלושה מועדוני נוער בלבד.
ורטון: "חשוב לוודא שמשאבי העירייה מגיעים למקומות הנכונים, בצורה מקצועית ואובייקטיבית ולא על פי שיקולים אישיים פסולים. אני לא רואה כל הצדקה לבניית מועדון עבור קבוצה סגורה של ילדים שהוריהם גרים בפרויקט מסוים, במיוחד כאשר מדובר במספר מאוד מצומצם של אנשים שחיים בתוך שכונה מזרח ירושלמית גדולה שבה כ־30 אלף תושבים, שלה אין כל מענה. אני גם לא מכירה תקדים שבונים מבנה ציבור כביכול וקובעים מראש שלחלק מהציבור לא תהיה כניסה אליו. אני מבקשת לבדוק אם סגן ראש העירייה מנצל את תפקידו לדאוג להטבות למשפחתו ולקרובים אליו בסכום עתק על חשבון תושבי העיר".
קינג בתגובה: "הדרג המקצועי בעירייה המליץ על הקמת מועדון נוער זה, שיהיה כמאה מטר ממועדון לתושבי ראס אל־עמוד הערבים שליהודים אין כניסה אליו. כמחזיק תיק המינהלים הקהילתיים אני מקדם את בנייתו של מינהל קהילתי".
מהעירייה נמסר: "המועדון נועד לתת מענה ושירות לרווחת בני הנוער ותושבי שכונת מעלה הזיתים".