צוות בית הספר היסודי 'גבעת גונן' בקטמונים נדהם בסוף השבוע לקבל הודעה ולפיה המוסד החינוכי הוותיק עלול להיסגר. למורים ולהורי התלמידים נאמר כי יש להם עשרה ימים בדיוק כדי לרשום 21 תלמידים חדשים לבית הספר. במידה שהיעד לא יושג, הרישום למוסד לא ייפתח ובית הספר צפוי להיסגר.
1 צפייה בגלריה
סכנת סגירה מרחפת מעל בית הספר היסודי
סכנת סגירה מרחפת מעל בית הספר היסודי
סכנת סגירה מרחפת מעל בית הספר היסודי
(צילום המחשה: גיל יוחנן)

זו השנה השנייה ברציפות שבה הרישום למוסד החינוכי הזה לא נפתח. בשנה שעברה נטען כי הדבר נובע מביקוש נמוך וגם כדי לתת הזדמנות לבית הספר 'יער', שהתחיל את שנתו הראשונה בתוך מתחם 'גבעת גונן'. להורים הוסבר אז כי 'יער' יפעל לצד בית הספר הוותיק ולא במקומו.
לפני מספר חודשים, כאשר פנתה המנהלת אל מחלקת החינוך בעירייה בדרישה לפתוח את הרישום לשנת הלימודים הבאה, הבהירו לה כי הדבר מותנה בתוספת של 21 תלמידים חדשים.
רינת משאל, אמא לתלמיד בבית הספר ופעילה חברתית: "בית הספר הזה הוא בית, ותושבי השכונה לא צריכים לחפש מוסדות חינוך בשכונות אחרות כשיש בית ספר טוב מתחת לבית.
"יש הורים ותלמידים שהקונספט של בית ספר חדשני דוגמת 'יער' לא מתאים להם. מבחינתי אין פה שום חדשנות, זה לחזור אחורה. אני לא רוצה שהילדים שלי ילמדו שלוש או ארבע פעמים בשבוע בחוץ. אני רוצה שהילדים שלי ילמדו בכיתה. כל השיטה הזו לא מתאימה לנו. הילד שלי מסיים בעוד שנה את בית הספר, אבל כפעילה חברתית באמת חשובים לי הילדים בשכונה. אני רואה את הצרכים של התושבים, ובאמת שמוסד חינוכי בסגנון של 'יער' זה לא משהו שמדבר אליהם או מעניין אותם".
מהעירייה נמסר בתגובה: "לאור מיעוט הנרשמים לבית הספר גבעת גונן, הוחלט על פיתוח מסלול יער שיאפשר את המשך צמיחתו וגדילתו של בית הספר. מינהל החינוך משקיע משאבים רבים בפיתוחו של בית הספר ויחד עם משרד החינוך והקהילות השותפות, הם פועלים כדי להעניק את המענה החינוכי המיטבי".